Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Avel Hejsan! Sitter här och funderar, jag har betäckt mitt lilla travarsto på 10 år med en Irish Cob hingst nu i juli och var och...
Svar
4
· Visningar
1 046
Senast: gotland 86
·
C
Avel Har nyligen köpt en arabhingst efter Borys u Dura och undrar nu om någon vet hur jag skall gå tillväga i en eventuell visning av han...
2
Svar
23
· Visningar
1 976
Senast: cina 65
·
Avel till sommaren så finns det troligtvis ett föl i magen på mitt sto MEN då jag får semester så har jag tänkt tillbringa den hemma...
Svar
5
· Visningar
916
Senast: Masse
·
Avel Nu har jag letat runt på nätet hur länge som helst efter information, och framförallt en video på Carano. Nån som har en aning om var...
Svar
15
· Visningar
1 368
Senast: Emsan
·
S
Avel Detta är just inget vidare roligt ämne, jag har egen erfarenhet och det var ett verkligt efterlängtat föl med massa omsorg ,arbete och...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 922
Senast: mag
·
Avel Nu måste jag snart välja, så jag ber er om hjälp. Sigali e.Kigali ue. Larome. Hela stammen...
Svar
1
· Visningar
1 446
·
L
Avel Har ett sto e Latouro N-Landgraf I, ue. Goldklang. Hon är 168, sporthästmodell. Rör sig trevligt, med plus för traven och galoppen. Har...
Svar
1
· Visningar
711
·
Avel Jag går ju i "betäckningstankar", och det finns ju så enormt många fina hingstar att välja på! :love: Deras prestation i hoppning är...
2
Svar
27
· Visningar
2 352
·
Avel Självklart finns det en arvbarhet på storleken. Men tror ni att man kan avgöra storleken på avkomman genom att studera storleken på...
Svar
8
· Visningar
1 160
Senast: Cyllene
·
  • Låst
Avel Min familj har haft vår shetlandsvallack i ett år i sommar. Det är en mycket trevlig kille, som vi tycker väldigt väldigt mycket om...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: ameo
·
Avel Idag har jag hämtat mitt ryska sto :). Hon är registrerad med okänd stam, men har frysmärkning så nånstans har jag en förhoppning om att...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 743
Senast: mydia
·
Avel Nu har jag äntligt skaffat mig ett sto. Men eftersom hon bara är ett år än så länge så är ju inte betäckning så aktuellt. Däremot är jag...
Svar
10
· Visningar
1 359
Senast: LLaika
·
Avel Satt och kollade lite på nätet och läste att ston med föl vid sidan är lämpliga att seminera med fryst. Då tänkte jag att (om allt går...
Svar
6
· Visningar
2 451
·
  • Låst
Avel Har vi inte haft en nålad tråd där kunniga kan hjälpa mindre kunniga med hur stor % chans man har att få olika färger på sina avkommor...
Svar
2
· Visningar
764
Senast: ameo
·
N
Avel Hej! Har en underbar b-ponny (129,6 cm) född- 96:love: som vi gärna skulle vilja ta ett föl på. Hon har aldrig tidigare haft föl, men...
Svar
4
· Visningar
936
Senast: cirkus
·
Avel Läste just att Lancier dött i morse. Stort beklagande till hingstägarna :( Källa; hans hemsida
Svar
4
· Visningar
1 467
Senast: prallan
·
Avel När jag var liten så hade jag en dröm om en vit häst med svart man och svans och svarta ben. Och här är en tragisk video - men där finns...
2
Svar
21
· Visningar
5 574
Avel Ska nu registrera min åring i ASRP (svensk ridponny) Och funderar över de olika alternativen.Hon blev till genom tjuvbetäckning och...
Svar
14
· Visningar
1 291
Senast: Skogstroll
·
S
Avel Vill höra lite hur det funkat hos er andra, Har era ston alltid fått vaxproppar så pass tidigt innan att ni kunnat veta exakt dygn eller...
Svar
13
· Visningar
4 499
Senast: MalinJ
·
N
Avel Hejsan! Jag undrar om ni strör med olika saker om hästen har föl vid sidan eller ej. Likaså, vilket strö använder ni er av när det är...
2
Svar
22
· Visningar
1 994
Senast: Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka