Energi
Trådstartare
Som rubriker förtäljer är jag en TOTAL nybörjar på det här med avel osv. Tycker det snackas mycket grekiska här
så ni kan väl vara jättegulliga och förtydliga och berätta för en glad amatör?
Hur går det till allting, hur går en naturlig betäckning till, hur går insemination till?
Vad står alla dessa avgifter för? Levande föl-avgift? Språngavgift? Dygnsavgift? osv osv.
Hur går man till väga för att hitta den rätta hingsten?
Sen, under själva dräktigheten, hur tar man hand om stoet? Speciell mat? Speciell motion? osvosv
Och fölningen sen då, hua! Tar man alltid ut veterinär när ett sto ska föla? Eller gör man bara det om det uppstår problem?
När ska man släppa ut fölet i hage för första gången? Vad bör man tänka på?
När börjar man ge fölet fast föda, och VAD ger man?
När avvänjer man och hur går det till?
Förlåt för min frågvishet, men känner att det är på tiden att man lär sig lite om det här med. MYCKET tacksam för alla svar!

Hur går det till allting, hur går en naturlig betäckning till, hur går insemination till?
Vad står alla dessa avgifter för? Levande föl-avgift? Språngavgift? Dygnsavgift? osv osv.
Hur går man till väga för att hitta den rätta hingsten?
Sen, under själva dräktigheten, hur tar man hand om stoet? Speciell mat? Speciell motion? osvosv
Och fölningen sen då, hua! Tar man alltid ut veterinär när ett sto ska föla? Eller gör man bara det om det uppstår problem?
När ska man släppa ut fölet i hage för första gången? Vad bör man tänka på?
När börjar man ge fölet fast föda, och VAD ger man?
När avvänjer man och hur går det till?
Förlåt för min frågvishet, men känner att det är på tiden att man lär sig lite om det här med. MYCKET tacksam för alla svar!