Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

U
Avel Jag har aldrig tagit föl på en häst.Men jag skulle gärna vilja veta lite om hur det går till. Hur det går till när man väljer ut en...
Svar
3
· Visningar
2 242
Senast: Masse
·
Avel Ja vad säger ni om det :D Sett flera mkt fina hopphästar e. Ferragamo så jag funderar lite på om han går att använda som multitalang??
Svar
14
· Visningar
2 242
Senast: prallan
·
Avel Med risk för att denna tråd redan finns.. (jag hittade dock ingen) Jag har planer på att betäcka mitt ponnysto med en ridponnyhingst...
Svar
3
· Visningar
1 803
S
Avel Hej! Jag har en fråga som jag försökt få svar på länge men utan resultat. Får intryck av att många hästmänniskor kallar yngre...
Svar
12
· Visningar
4 975
Senast: ch791022
·
Avel Någon som har koll på vad CEM-prov kostar ? Hur lång tid tar det att få svaret ungefär ?
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: CK
·
M
  • Låst
Avel Någon som vet mer info om denna hingst?? Avkommer egna resultat står inte så mkt på hans hemsida=( Någon som vet hans poäng på...
Svar
6
· Visningar
1 109
Senast: ameo
·
C
Avel Om jag väljer att betäcka ett sto, som stoägaren vill låna ut för avel , men dock vill ha henne hemma hos sig under dräktigheten och...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: Camaro
·
Avel Som vissa av er kanske kommer ihåg så hade jag ute en tråd innan där jag ville ha tips om hingst till mina ston..... Iallafall så...
2
Svar
34
· Visningar
3 440
Senast: Behati
·
S
Avel Ja, rubriken säger kanske allt. Jag undrar alltså hur man man mäter skenan (+ annat?) och räknar för att få fram den unga hästens...
Svar
2
· Visningar
1 446
Senast: Stall_Baggarden
·
Avel Finns det några förslag på några snygga hingstar som är godkännd här?? Mvh Emelie
Svar
2
· Visningar
938
Senast: Görel
·
Avel Vad vet ni om den hingsten? Jag har en halvblodvalack född -99 som har honom som morfar. Det enda jag vet om honom är att han är från...
2
Svar
29
· Visningar
2 540
Senast: Sarino
·
B
Avel Vet inte om denna tråd ligger rätt nu. Har en travhäst utleasad för tävling till en människa som jag för tillfället tycker är ytterst...
Svar
9
· Visningar
1 490
Senast: via
·
C
Avel Är det någon här inne som vet om det finns någon regel för hur man får flytta sto med föl, och om det är en viss transporttid som inte...
Svar
5
· Visningar
1 524
Senast: Masse
·
Avel Vet att mjölken ändrar färg när det är dags. Men är det verkligen bra att mjölka ur stoet innan fölningen? Finns inte risken att mjölken...
Svar
8
· Visningar
2 113
Senast: kicket
·
A
Avel Hejhej:) Jag har en kompis som har ett fullblodsto som hon hade tänkt betäcka. Hästen heter Miss Trouble xx, e. Fayruz, u: Titania´s...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: jah
·
W
Avel Någon som har erfarenhet med att betäcka varmblod, vilken ras har ni använt er av?
Svar
6
· Visningar
1 055
Senast: Gisburne
·
Avel Jag sliter mitt hår. Tredje gången jag går i betäckartankar. Kanske är tredje gången gillt som gäller? Båda gångerna tidigare jag tänkt...
Svar
13
· Visningar
1 898
Senast: Görel
·
S
Avel Finns det en hingst som heter AirlineH?? Har aldrig hört det innan och kan inte hitta han på nätet. Det kan stavas annorlunda.
Svar
4
· Visningar
787
Senast: Emsan
·
B
Avel Hejsan! Var på avelsvärdering för nordsvenska hingstar i helgen för att se på och hjälpa till när min bästa kompis skulle visa upp...
Svar
8
· Visningar
1 057
Senast: burton
·
Avel Som rubriker förtäljer är jag en TOTAL nybörjar på det här med avel osv. Tycker det snackas mycket grekiska här :o så ni kan väl vara...
Svar
8
· Visningar
1 147
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka