Ni som använde fryst sperma förra året, hur gick det för er??

Sv: Ni som använde fryst sperma förra året, hur gick det för er??

:rofl: nej när jag skrev "är hon" så menade jag ifall veterinären va så pass duktigt på fryst:p:D

Wilma står ju hemma o får tuttar ju;)

Nej det är bara till ena damen, vågar inte till Faryna. Ja det sägs att hon fått föl men jag har ju ingen aning. Så det blir färskt till damen tills jag vet att hon funkar bra. Så hon går troligtvis till Damsey men har inte avskrivit Herzensdieb än blir galen
a015.gif

Sv: Ni som använde fryst sperma förra året, hur gick det för er??

:rofl: nej när jag skrev "är hon" så menade jag ifall veterinären va så pass duktigt på fryst:p:D

Wilma står ju hemma o får tuttar ju;)

Nej det är bara till ena damen, vågar inte till Faryna. Ja det sägs att hon fått föl men jag har ju ingen aning. Så det blir färskt till damen tills jag vet att hon funkar bra. Så hon går troligtvis till Damsey men har inte avskrivit Herzensdieb än blir galen
a015.gif

Ahaaa:D, det var så du menade.
Jo, vet är duktig på det, men det är dubbelt så dyrt att seminera med fryst: 6000:- om jag minns rätt.

Hade jag varit du...hade jag försökt kolla upp Farynas eventuella avkommor via den stamboken. Jag har ju själv lyckats få utdrag gällande mitt stos möderne och avkommor. Kan alltid vara intressant att veta!!!
Fick hjälp av en snäll bukefalist om den tyska översättningen.

Du vill inte prova De Noir på henne då??? Bara en fix ide´jag fick för stunden...:idea:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 082
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 788
Senast: _Taggis_
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 650
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 610
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka