Att trappa ner innan är väl det vanliga. Sen har jag svårt att tro att många ston skulle må dåligt av att ställas av på bete med andra hästar under perioden de semineras. Endel kan nog behöva det för att varva ner. Då får de ju utlopp för sina naturliga behov ändå. Äta gräs och gå med andra brunstiga ston ska väl vara en fördel.
För att sedan komma hem och börja jogga igång igen.
Mitt sto har busat i skogen hela vintern, ända fram tills nyligen. Anpassat efter dagsformen såklart. Hon ville inte alls gå på banan efter dygn 75 typ, så det blev skogen. Nu går vi lite promenader och jag har skrittat barbacka nån gång sista månaden. Hon är fin i hullet och verkar må bra.
Ja, men det är svårt med bete i mars, då min brunstade första gången. Hon seminerades v16 och då var det inte heller bete här Hon har inte gått i flock sedan hon var unghäst och jag vill vänta med det tills dess att det finns gräs, finns det mat brukar allt lösa sig till det bättre ifall det nu skulle vara nåt bekymmer men det tror jag inte. Men man vet aldrig.
Nu har jag ju trappat ner träningen sedan i mars och nu går hon på sommarlov from i helgen och då kommer det bli vila. Efter dygn 40 (som vi hoppas kommer) ska hon flytta till det ställe hon ska föla på. Då blir det ingen mer ridning ändå.