Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
  • Låst
Avel Har ni läst detta inlägget?? http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=146670 Vad säger Ni??
Svar
15
· Visningar
1 868
Senast: ameo
·
Avel Hur tidigt kan man egentligen släppa en fölunge på lösdrift? Jag har ju mitt sto uppstallad på ridskola, och känner att det inte är...
Svar
8
· Visningar
999
Senast: Filuran
·
Avel En av naturbruksskolans 2 dräktiga hästar fölade inatt...Två månader för tidigt... De som hade stalljour hittade det döda fölet nu på...
Svar
8
· Visningar
2 404
Senast: Angelique
·
T
Avel Har sto på utbildning, där jag har möjlighet att "låna magen", men mitt problem är att hon har en såpass fulltständig stam så jag har...
Svar
6
· Visningar
1 536
Senast: pixiegnomen
·
Avel Ja, det är ngt jag funderat på. Vad strå det för? "Får" vem som helst sätta en bokstav efter sin hästs namn? Det jag då menar är alla...
Svar
6
· Visningar
1 470
Senast: gylle
·
Avel Fick 1 ml förra torsdagen. Ingenting hände. Fick ny spruta i onsdags. Ännu ingen brunst. Vad kan vara fel?
Svar
16
· Visningar
2 983
Senast: QALM
·
S
Avel Hej, kan någon hjälpa mig att bara klargöra en sak angående Breeder's Trophy? Jag har lite svårt att förstå skillnaden mellan...
Svar
16
· Visningar
1 164
Senast: Pooh
·
Avel Min 1 åring går nu på lösdrift(går in i box på natten) med andra 1 åringar. Det har funkat väldigt bra, men nu har han börjat bli lite...
Svar
11
· Visningar
1 507
Senast: ZABA
·
P
Avel Vet ni vart man får tag på snygga visningsträns? Ska ev. visa en shettishingst nästa år och vill gärna ha ett snyggt träns då. Kan man...
Svar
2
· Visningar
1 306
Senast: Pernilla77
·
G
Avel Jag står här med en ponny med jätte bra gång och fin färg..fux med vita tecken... När jag åker på tävling då skäms jag för att jag...
Svar
17
· Visningar
2 348
Senast: Linnda
·
Avel Eftersom jag ska betäcka Tussi (Nordsvensk bruks) i år med Nobel (SvH) dvs få ett korsningsföl (ja jag vet, jag är en hemsk varelse som...
Svar
11
· Visningar
1 327
Senast: A-K.Eng
·
T
Avel Vet någon en bra hemsida för att forska i stamtavlor på gotlandsruss? :angel: Har använt en förut, men glömt bort vad den heter... ;)
Svar
2
· Visningar
783
Senast: KungTulle
·
Avel Åtminstone hittar inte jag några uppgifter om han fortfarande lever? Någon som vet? Övrig information om honom önskat även. Vet vad...
Svar
4
· Visningar
1 006
Senast: Frankiiee
·
Avel Brukar man få lov att göra det? Har nämligen hittat en hingst som jag så hemskt gärna skulle vilja köpa fryst på i år men får vi ett...
Svar
8
· Visningar
1 640
Senast: Fenestra
·
J
Avel Kan man använda en hingst på 160cm till ett b-ponnysto på 125cm?? tacksam för svar
Svar
12
· Visningar
1 070
Senast: jamun
·
Avel Jag är lite intresserad av en polsk häst som är av rasen (enligt passet): polski kon szlachetny polkrwi. Men vad blir det för ras på...
Svar
3
· Visningar
2 536
Senast: Görel
·
L
Avel Någon som vet om han verkar i avel? Hittar inget om honom förutom tävlingsresultat. Han ser ut till att vara en kommande stjärna på...
Svar
2
· Visningar
1 058
Senast: Trevita
·
C
Avel Var någon på Tullstorps hingstvisning och såg hingsten JJ Ray Ban . Tycker han ser fin ut på webb TV. Vad tycker ni som såg honom live
Svar
0
· Visningar
1 075
Senast: cocke
·
R
Avel Får man lova att visa sin häst om den har gråa papper på 3års test, kvala in till tävlingar med dom? Och isåfall hur kvalar man in...
Svar
3
· Visningar
1 089
Senast: KickiH
·
O
Avel HEJ! Har du några förslag på avelshingstar? Jag tänkte eventuellt betäcka mitt sto nästa år. BILD PÅ STOET:: (tyvärr en ridbild...
Svar
9
· Visningar
1 773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka