Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Avel När börjar stona brunsta, och hur länge brunstar de? Detta är mitt första sto, och jag är jättedålig på såna här grejer! Någon här som...
Svar
1
· Visningar
1 857
Senast: Masse
·
Avel Tänkte rådfråga erfarna bukare om vilka hingstar som skulle kunna passa till detta sto då jag har eventuella planer på att betäcka henne...
2
Svar
31
· Visningar
2 710
Senast: polly p
·
Avel Finns det någon samlingssida eller liknande där man kan se engelska fullblods hingstar som står till förfogande i Sverige? Främst...
2
Svar
26
· Visningar
6 024
  • Låst
Avel Hur ser vaxproppar ut? Mitt varmblodsto, som jag köpte i oktober, har varit konstig i juvret en tid nu. Det har runnit om man har tagit...
Svar
6
· Visningar
4 492
Senast: ameo
·
H
Avel Hur tidigt kan ett sto föla i dräktigheten utan att det är någon risk för fölungen? Hur många dygn krävs för att fölet ska vara...
2
Svar
30
· Visningar
4 417
Senast: Tranquility
·
L
Avel Mitt halvblodssto vars pappa är registrerad i ASVH men ej godkänd, hans pappa var Ceylon = godkänd hingst. Om jag betäcker henne med...
Svar
12
· Visningar
1 093
Senast: FadeAway
·
Avel Nu är det så att jag har två ston som är i de sista månaderna. Våran travare är beräknad 29 april och mitt egna sto är beräknad till den...
Svar
12
· Visningar
1 336
Senast: QALM
·
G
Avel Jag har ett 12 år gammalt halvblodssto som vi funderar att ta föl på om tre, fyra år. Hon är frisk och sund med friska ben, god...
Svar
10
· Visningar
939
Senast: QuickStar
·
W
Avel Finns det någon snäll här som skulle kunna förklara precis hur det går till?:laugh: Jag åker ju till seminstationen, men vad gör dom där...
Svar
1
· Visningar
847
Senast: QuickStar
·
L
Avel Söker all sorts info om desa två hingstar!Har läst om dem på deras hemsida och även sett Carland live, men skulle gärna höra lite om...
Svar
2
· Visningar
1 009
Senast: md5krist
·
Avel Hej! Tänkte höra om det finns någon här som har avkommor efter Lasandos och lite hur den allmänna uppfattningen om han är? Funderar EV...
Svar
11
· Visningar
3 509
Senast: neve
·
Avel Min hästs pappa är ju SWB fast egentligen Hannoveranare. Tycker det verkar som om halvblodsraserna används "kors och tvärs", hur pass...
Svar
4
· Visningar
1 359
Senast: Görel
·
L
Avel Undrar om det är ngn i Sverige som löst licens på Diarado som finns i Tyskland hos Schockemöhle? länk raderad av moderator Skulle...
2
Svar
21
· Visningar
4 478
Senast: KickiH
·
Avel Är det någon här inne som bestämt sig för hingstvalen i år? Själv velar jag och tycker det är skönt att det är ett tag kvar innan...
8 9 10
Svar
187
· Visningar
16 981
Senast: Victovie
·
T
Avel Finns det någon som kan hjälpa mig med val av hingst, funderar på att betäcka nu i vår, det verkar finnas så mycket.. bakom mitt sto...
Svar
7
· Visningar
1 289
Senast: Tamarind
·
W
Avel Först ett stort grattis till Business X, som gick direkt in i Oldenburgar Verbandet på hans meriter.:idea: Och vi i Sverige behöver...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
15 663
Senast: B-T
·
Avel Går i lite betäckningstankar till mitt sto e: Cardento-Gibraltar. Behöver nu er hjälp,då jag själv är dålig på just hopphingstar. Hon...
Svar
2
· Visningar
1 190
Senast: apocalypse
·
Avel Jag söker lite information kring connemarahingsten Brantshammar Korak RC 16. Stamtavla och foto har jag, men jag undrar lite om vad han...
2
Svar
21
· Visningar
4 120
Senast: Pazuzu
·
Avel För utländsk hingst som tillhört de 10% bästa i sitt bruksprov i ett av asvh godkänt förbund.
Svar
10
· Visningar
1 291
Senast: KickiH
·
Avel Tog det sig på första försöket eller andra eller inte alls??? Skulle vilja höra era erfarenheter då jag själv har väldigt starka...
2
Svar
21
· Visningar
2 488
Senast: SWB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka