Har du bestämt dig ännu?!

Sv: Har du bestämt dig ännu?!

Stämmer det, att det generellt föds fler hingstar än ston eller är det bara en myt? :idea:

Rubinroth :love:
Lite för grov för mitt sto, kommer bli en brontosaurus som kommer att ploppa ut.

Highcruiser till mitt Rascalinosto. Vill få in LC blod och i övrigt ska han passa henne bra. Hoppas på ett sto i så fall, ANINGEN mindre än sin mor :o
/bonde456

*KL*
Tack vare en klok Bukare:bow: har även jag en plan B:banana:

Nea e. As de Thurin - Ramiro´s son - xx

Plan A:

Elmshorn

Plan B:

Feliciano

Nu velar jag med plan B... Det blir nog Tsraevitj istället för Santiago. Fått för mig att det är smidigt om "B"-hingsten står på samma station som "A"-valet:)

KL

jag har verkligen ej bestämt mig för vad jag skall välja till mitt sto ( voltaire-Urbino)

Nintender ligger just nu högst på listan ( blir lite linjeavel på voltaire oxå)

Calido ( men vet ej hur stor avkomman blir då :/)

Heartbreaker el son ( Nimmerdor o voltaire ska vara golden cross)

Ja, tips kanske finns?

Hon är ju 1.70 men har ju urbino bakom sig o vill ej ha lite avkomma.
Gallopen o typen det jag prioriterar. Hoppa kan hon!

Aerline H e. Cortez ue. Nimmerdor ger stora avkommor med bra typ och galopp. Annars Heartbreaker/Heartbeat är väl aldrig fel:d

Tack för tipset men jag var nog lite otydlig med jag menade med "inte för litet" :). Jag menar inte att jag vill ha en stoor avkomma bara en som inte definitivt ger smått...ja nu blev det snurrigt men...

Hon har nämligen storlek men kanse en hingst som ger "högresta typer"?

Vill ju gärna ta något riktigt internationellt då hon gått stora klasser utomlands o har en internationell pappa men...ja svårt!!!

Aerline H. Ger han fina avkommor? Hur blir de i typen? Kan tänka mig att de har väl invinklade bakben som ju jag så gärna vill ha på denna dam då hon är rak bak. Cortez o Calido gere väl det vad jag förstår.

Har ju oxå funderat mkt på Empire!! Skulle vilja se en massa avkommor! de jag har sett har varit väldigt trevliga!!

Cagancho oxå men tror han passar på lite lättare damer kanske..men är ju jätttenöjd med den avkomman jag har men då är det fullblod på mödernet.

Converter tycker gamla ägaren att jag skall ta. vad tycker ni om den?

Ja...finns mkt nu! Skall man chansa med nya hingstar eller ta gamla beprövade?

Senast ändrad:

Aerline ger väldigt bra typ, endel kan vara långa så man ska kanske inte lägga honom på ett sto med lång rygg. Min avkomma är inte alls långryggad:)

knapplån

Jag förslår att ni skapar en egen tråd angående råd om hingstval och låter denna tråden vara till alla som redan har bestämt sig.

Sen påminner jag ÄN EN GÅNG om att det inte är tillåtet att länka till hingsthållarnas hemsidor!

moderatorn

tycker det låter som att Calido passar in på alla dina krav!

Hehe, lite omplanering då jag fått mer info:)

Nea e. As de Thurin - Ramiro´s son -xx

Tilltänkta

1. Balou du Rouet
2. Elmshorn
3. Feliciano

:banana:

Jag har bestämt mig för Ampere och Monte Bellini...

Min ponnymärr går till Veronas Bo-Gi.

Så förhoppningsvis föds en liten fuxfärgad storhoppande superponny nästa år !

Och inte blev något som planerat..;) Blir Damino SD för mig!! Såå nöjd för han var superfin i Hbg!

Jag har också väldigt svårt att bestämma mig. Jag har ju bara ett sto att välja hingst till men tycker det är superjobbigt (och roligt). För tillfället har jag 8 kandidater till henne men efter hingstvisningarna på flyinge och Tullstorp hoppas jag att det har klarnat lite och man har kunnat sålla bort ett par stycken. Tror inte jag bestämmer mig helt och hållet förrän årets föl tittar ut e: Chirlon. Blir den bra kanske det blir samma pappa en gång till.

Mina kandidater för tillfället är: Chirlon, Warsteiner, Twilight, Rambo, Master, Black Coffee, Santiago och Lingh. Vet inte om alla kommer ett verka i avel i år men utgår ifrån det till jag hör annat.

Jag bokade Chirlon på Tullstorps visning, blev verkligen nöjd med det jag såg av honom där så det känns dumt att inte ta honom igen.

Liknande trådar

Mat Några år nu har jag velat göra egna praliner och i år tog jag äntligen tag i saken. Nu har jag 3 formar färdiga med pralinskal så nu ska...
Svar
10
· Visningar
423
Senast: Shaggy
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
600
Senast: Lillefrun
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 484
Senast: Piaff
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka