Har du bestämt dig ännu?!

Sv: Har du bestämt dig ännu?!

Gällande Uskudar des malais är jag såklart fullt medveten om att han är placerad på V men har tidigare flera sunda avkommor till honom som haft superlynne. Ska jag vänta tills vi vet utslaget hinner han att nog dö tyvärr och det funderar jag på om jag vill riskera. Jalisco B är ju alltid Jalisco B och mödernet är heller inte helt otäckt...
QUOTE]

Jag har ett jättetrevligt sto efter Uskudar, 6 i år, inget kul möderne så han har verkligen nedärvt goda egenskaper. Hoppar kanon och bra huvud (Visserligen stoig, men mamman är 1000 ggr värre = ingen jag avlat på själv). Betäck på du, tycker jag! =)

förhoppningsvis är mitt sto med chacco blue (hingst tack) föl om två veckor:love:

Hur kommer det sig att Frida ska betäckas? Har du tröttnat på att tävla;)

Lång historia men främst för att det känns som att vi har kommit så långt som vi kan (MsvA/Int I), och att hon nu ska få göra det som hon älskar - att få vara mamma :). Har änsålänge lämnat 2 mkt bra avkommor, så vill låta henne får möjlighet att lämna ett större avtryck i aveln med fler avkommor. :bump:

Ja ena hästen blev helt klar idag:laugh:,

Jag har bokat fryst på Stjärnskottet Ampere till ena stoet Bellini-Donauwind-Herzbube

Andra stoet Florestan I-Watzmann-Sansibar där står det mellan Damsey och Herzendieb

Tycker jag låter som en bra plan! Hon har ju jättefina meriter och Forsythia är en riktigt fin häst! Inte sugen på att göra ett helsyskon till henne?

Jo!! Extremt sugen :d! Men tyvärr räcker inte ekonomin till, han kostar rätt mkt nu (med rätta om man ser till hans otroliga avelsresultat). Letade därför först efter en DP-hingst, bla Double Diamond men han var ju inte i avel förra året samt att flera andra hingstar på samma station är väldigt dyra ( = antar att han isåfall också skulle bli alldeles för dyr). Därför kikade vi sen på andra Donnerhall-hingstar o fastnade då för Bocelli =).

Liknande trådar

Mat Några år nu har jag velat göra egna praliner och i år tog jag äntligen tag i saken. Nu har jag 3 formar färdiga med pralinskal så nu ska...
Svar
10
· Visningar
423
Senast: Shaggy
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
600
Senast: Lillefrun
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 484
Senast: Piaff
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka