Har du bestämt dig ännu?!

Sv: Har du bestämt dig ännu?!

Jo, jag är jätteglad och jättenervös eftersom hon var så sjuk här vid jul. Men allt verkar bra hittills och det sparkar vilt i magen.

Med tanke på vad biopsin på livmoderväggen visade när hon konstaterades ha kronisk livmoderinfl. så var det 70% chans till levande föl. Trots att hon nu konstaterats läkt så vågar jag inte ropa hej förrän det står och går en frisk fölis vid hennes sida. Det känns ju ännu värre om hon skulle kasta nu när han blev godkänd OCH bruksprovsvinnare :crazy:

tokig fråga kanske men får bebisen "rätt papper" här nu när han vart gk. trotts att den "kommer för tidigt" så att säga??

Pappan måste vara godkänd och löst licens när fölet tillverkas annars blir det gråa papper.

Men grimman kan regga ungen i Oldenburg som jag har förstått saken, eller ?

Så har jag också förstått det men jag uppfattade frågan som att det handlade om ASVH men jag är trött så det var kanske fel;)

Japp, det blir Oldenburgare av den ungen hur SWB mamman än är i botten. Alternativet är ju grå papper men då känns det första alternativet bättre:D

Jag har inte bestämt mig ännu vad jag ska ta iår.

Jag var sugen på Kostelany redan ifjor men rekomenderades att prova med färskt först ifall hon skulle vara svår.
Men tog sig omedelbart på första brunsten. :D

Hon är efter Kimberley, cabochon, legaat. väntar ett Nobel 994 föl om 4 veckor.

Multitalang i stammen & långlinjerad med raka haser & bakkotor, väldigt grov madam men propotinerlig.

Kanske dax att börja se sig om efter fler hingstar. Hermes & Hiphop fanns på tapeten ifjor, men tyckte dom var för unga & inte lämnat tillräckligt för jag skulle våga på ett sto som aldrig fått föl tidigare & är själv novis inom aveln.
Vill helst ha gammalt & beprövat tills man fått kläm på det.

Kollade Flyinges sida

Dalwhinnie var en trevlig kandidat. Kort rygg, lite smäckrare, mer vinklade haser än tanten & ser ut till att ha en bra rygg då hon har svank.
:d

Trots många bra tips om fina hingstar så står jag nog fast vid förra årets val: Ludwig´s Champion. Gjorde ett försök så sent som i slutet på juli förra året men det ville sig inte, så det är ju bara till att börja tidigare i år.

Nu ska jag ju till Tullstorp den 15:e så jag ska väl inte säga att det är ristat i sten....

*kl*

har redan skrivit i annan tråd men är ganska nöjd, så det tål ju att upprepas:p:angel::p

här har ödet bestämt årets hingstval då vi vann en betäckning med hohenstaufen på bruksprovet:).
vi kommer använda den till vårt nya sto e: saigon-flemmingh (helsyster till santiago:))
vi börjar inte seminera förrän efter treårstestet.

hoppas och tror att kombinationen blir något extra!

Senast ändrad:

hehe..jo men Artist må vara sänkt men se på de ponnyavkommor som finns efter honom,,, inte alls tokiga och flera går svår hoppning. Han är ju tänkt till min ponny så det ska bli en tävlingsindivid i första hand. Artist är ju dessutom väldigt sparsamt använd i halvblodsavlen.

Gällande Uskudar des malais är jag såklart fullt medveten om att han är placerad på V men har tidigare flera sunda avkommor till honom som haft superlynne. Ska jag vänta tills vi vet utslaget hinner han att nog dö tyvärr och det funderar jag på om jag vill riskera. Jalisco B är ju alltid Jalisco B och mödernet är heller inte helt otäckt...

*väl insatt i svensk avel men har lagom stor budget och vill ha några vettiga allroundhästar ca 162-166cm för egen del*

Hej!

Jag kommer inte att betäcka mitt sto i år. Hon har varit dräktig två år i rad nu, känns som att vi ska återuppta ridningen och tävlandet lite framöver men nästa gång blir det Okeanos, Johnson eller Quaterback. Förmodligen Okeanos. Han passar henne perfekt, som handen i handsken. Hon är dräktig med Figaro R i år, fölar 2 maj. ;)

//Tiwas

Hej!

Jag kommer inte att betäcka mitt sto i år. Hon har varit dräktig två år i rad nu, känns som att vi ska återuppta ridningen och tävlandet lite framöver men nästa gång blir det Okeanos, Johnson eller Quaterback. Förmodligen Okeanos. Han passar henne perfekt, som handen i handsken. Hon är dräktig med Figaro R i år, fölar 2 maj. ;)

//Tiwas

Svårt att bestämma dig? Wilma är ju till salu nu väl?

När jag haft flera intressanta hingstar på listan har jag valt den som är äldst:D

Hm... Det är kanske så man skall resonera... Själv har jag redan börjat grubbla över nästa års betäckning, eftersom jag vill hinna se både hingsten och så många avkommor som möjligt innan betäckning. På min "shortlist" har jag nio hingstar just nu. :crazy:

Sedan har jag problemet att jag vill ha en viss hingst om avkomman blir sto och en helt annan hingst om avkomman blir hingst. Hur brukar ni tänka kring sådant? :confused:

Jag tycker att Artist är en mycket gott val om man vill ha en sportponny, känner också till ponnier efter honom som tävlar högt inom sporten.
Om du vet vart han kommer stå samt vem som har honom får du gärna pma mig!
Jag gillar verkligen Artist barnen, har haft en häst som var efter honom. Superpsyke men rätt hård.

Gällande Uskudars sänkning så finns det att läsa i avelskrönikan i ridsport att några månader efter Uskudars sänkning så var hans blup 115 vilket är den gränsen. Så hade de avvaktat lite med sänkningarna så hade Uskudar klarat gränsen iallfall..
lite OT men ämnet var ju uppe tidigare..

Mitt sto gick gall med Artist för fem år sen så jag håller med om att det är en tilltalande hingst.

Nej, det är aldrig svårt att bestämma sig så länge man följer sitt hjärta och sin intuation. ;) De flesta har väl flera olika kandidater, eller? Du kanske bara går "PANG BOM" rakt på en hingst och struntar i att titta på olika? ;)

Jag hoppas varje gång att det blir ett sto och väljer hingst utifrån det:D
hittills har det bara blivit hingstar:cry:

Liknande trådar

Mat Några år nu har jag velat göra egna praliner och i år tog jag äntligen tag i saken. Nu har jag 3 formar färdiga med pralinskal så nu ska...
Svar
10
· Visningar
423
Senast: Shaggy
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
600
Senast: Lillefrun
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 484
Senast: Piaff
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka