Har du bestämt dig ännu?!

Sv: Har du bestämt dig ännu?!

Har också funderat på Okeanos till mitt QE-sto:). Hur ser din ut? Min är ganska långlinjerad för att vara e honom, är din av det kortare slaget?

Har samma erfarenheter som du av Donnerflyavkommor. Även en inte helt lättriden lågställd ponny med rätt stora gångarter (stora rörelser på mödernet).

Senast ändrad:

Tycker att Tsarevitj hade varit ett lysande val på ditt sto! Hade troligen (förhoppningsvis) resulterat i en mörk mycket vacker häst med mycket galopp:)

ahh, Tack, kollad eupp honom, såg riktigt trevlig ut på film, lite trist på stillbild :angel: men jag vill ju helst INTE ha en mörk häst:devil:, haha sa för 6 år sen "jag bryr mig inte om färg och tecken, men vad som utan en mörkbrun, och gärna ngt vitt" nu har jag 5 mörkbruna, med minimalt vitt :grin::p
Menmen, färg har ju inte såå stor betydelse eg. så han skrivs upp på min lista.

kom på: Liberace (wickström), har googlat, hittar bara en video på en sida, men ingen info om pris, resultat, är han godkänd? fullständig stam? Ngn som vet ngt?

Jag har bestämt mig :) Till napoleon-stoet blir de Skovens Rafael och till vermouth-stoet blir det nog Baltimore. Har tvekat lite och funderade först på Fetcher N men det lutar nog åt Baltimore iaf :)

170cm, skm, e: Lansing (Landgraf - Roman) ue: Capitol I - Maestose xx

Liberace:
Hade 88777 på bruks 668 i gång och 99 i hopp, testryttare hopp 88
Var i final i BT 2007 tävlat åtminstone 1,30 med vinst, kan var högre nu, är född 2001.

Kostade 2008 2000 i språng + 6000 vid levande föl, finns på AI/TAI, står i HAbo utanför Jönköping.

Riktigt snygg hingst med massa utstrålning men har betäckt ganska lite.

Snygg, högrest, bra stam. Har dock sett ganska svårväxlad ut vid tävlande...tycker jag...

Jag vill gärna se lite mer av honom innan jag funderar vidare på att använda honom.

Jag instämmer faktiskt, JW är väldigt duktig och jag tycker han rider hingsten riktigt bra men han är väl också lite känd för att precis som M.B-J gilla lite svåra/heta hästar? Eller har jag surrat ihop han med någon annan?

Jag är inte riktigt hundra på vilken hingst jag skall ta i år men det lutar åt Monte Bellini, man har ju ännu rätt gott om tid att tänka igenom saker och ting på.

kl

Jag ska nog betäcka mitt sto iår. Har mina funderingar på De la gardie..
Måste dock fundera lite till, men jag hoppas det blir han. :D
Tänkte lite på Szkopul också, men han verkar ge lite mindre avkommor och min är bara 152 så jag vill gärna ha upp lite höjd :p

Fjordstoet ska förmodligen betäckas med Aslan...

Tyskland:
sto nr 1 e. Calypso II blev klart idag att de skickar Diarado så fort hon börjar brunsta :d
Nr 2 e. Embassy I går för fjärde gången till Stakkato (den första blev gk premiehingst i höstas o de två följande stona ser MKT bra ut så det konceptet ändrar jag inte på förrän han dör... ;) )
Nr 3 e. Acord II - om årets e. Cornet Obolensky ser bra ut blir det han igen, annars ligger Diamant de S bra till...
Nr 4 e. Contender - mer osäkert, beror på hur den som kommer ut e Clinton (e. Corrado) ser ut, annars Flipper d´Elle el kanske Nabab el så mina Quidam de R strån...

Nr 3 e. Acord II - Cornet Obolensky årets stoföl blev kanon :bump: så den komb måste jag bara göra om, ingen tvekan längre, hoppas bara seminen inte är lika dålig el sämre än i fjol... men hon tog ju trots det... :) så jag håller tummar o tår ;)

Har väldigt svårt att bestämma mig i år:crazy:men har lite klart:till min Caretino blir det Cassini l ,sen har jag bokat Cancara och till min Corrado-Diamant de Semilly.Ska ev försöka använda min Cornet O.sperma som har legat på vänt i två år.Skulle gärna prova Diarado men väntar nog till nästa år så man ser hur han nedärver sig.Stakkato är fortfarande intressant men bara om man får seminera längre fram än mitten av april som det varit de senaste åren:(

Själv betäcker jag 3 ston i år.

Sto 1,valet är klart

Sto 2,valet hänger på om hingsten står på EU station,plan B är klar

Sto 3,där var valet klart men efter att ha sett flyinges nya vilkor så har jag backat ,så även hon blir på imp semin eller får köras ur landet.

Till skillnad från TS börjar min deadline rinna ut,då sto 1 o 3 fölar i nästa månad och sto 2 är inte betäckt, men det löser sig nog :laugh:

Så nu är jag klar :banana:

Sto 1,lånat XX sto betäcks med en tysk cremellohingst i hopp om att få en ny underbar "guldhäst",jag kan ju aldrig få tillbaka min älskade Ginger (avatar damen) men kanske få en lika trevlig (och innan någon gnäller så är han både godkänd o har gått 70 dagars i tyskland)

Sto 2.E:Salinator (westf) betäcks med en tysk Balou son (kunde inte motstå erbjudandet om bara levandeföl avg) all heder åt den hingstägaren :bow::bow:

Sto 3.E:Flipper (KWPN) 17 år och maidensto går iväg till en Cornet Obolensky son (samma ägare som ovan)

Kan bara konstatera att vilkoren är bättre i utlandet :idea::angel:

Tar du in sperma själv och löser licens, eller kör du dem till Tyskland?

Har löst imp.tillstånd,men 2 av dom står redan utanför sverige.
Sto 1 fölar 1/4 (är lånad o bofast i DK) och sto 3 är singel,sto 2 beräknad till 20/3 så där får jag se hur fölis mår.

Man blir lite imponerad över att ni redan har "allt" klart.
Brukar ni alltid vara ute i så god tid?
Och brukar planerna hålla och förverkligas?

Bara nyfiken, eftersom jag själv aldrig kan bestämma mig i god tid.

undrar som ancan.. :)

jag kan inte heller bestämma mig i så god tid.. har en lång lista på hingstar som jag funderar på.. vet ändå att jag kommer att stå där samma dag som stoet ska semineras och undra om jag tog rätt hingst ändå :rofl:

Jag tycker om att planera så viktiga beslut så att jag hinner kolla upp hingstarna ordentligt. När jag betäckte senast stod inte hingsten jag valt på TAI och jag fick beslutsångest. Hingsten jag då tänkt använda istället exporterades till USA och jag blev rådvill. Valde mellan ett par olika och hade bara en tre veckor på mig att kolla upp kandidaten jag till slut valde.
Det tyckte jag var stressigt:D

Haha, jag undrar också som dig...

Fatta när vi skulel betäcka 2003 (eller 04), hade bestämt och klart att ta stanford/Raggazzo (som stod på naturligt på den stationen) stoet var svårt att få brunstig osv osv, efter 3mån på station ringder de när hon äntligen gått i brunst och meddelar: hon släpper inte upp, ni har 20minuter på er att välja en annan hingst på semin, DET var stressigt. :grin::o

kunde slutat illa, men hade iaf tittat snabbt på då nygodkända cosmopolites och valde honom.
såg i efterhand att han var uttåttåad på v.fram :eek: samma ben som stoet är inåttåad på.. så det var nervöst, men fölet blev super! och Rak i alla fyra.

numera försöke rjag ha även ett par reserver uppkollade:angel:

Liknande trådar

Mat Några år nu har jag velat göra egna praliner och i år tog jag äntligen tag i saken. Nu har jag 3 formar färdiga med pralinskal så nu ska...
Svar
10
· Visningar
423
Senast: Shaggy
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
602
Senast: Lillefrun
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 484
Senast: Piaff
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025