Sv: Har du bestämt dig ännu?!
Bestämt sig,,,hmm sådär
Verkar vara mycket tvistande om huruvida det är hopp eller dressyrblod.
treåring e: Pomme Royal-Bonaparte-Cortez Liten men relativt välutvecklad. Bra huvud. Skulle gärna vilja ha Jalisco B sonen Uskudar Des Malais till henne. inte så mkt använd men de avkommor jag sett har haft ett superlynne och varit trevliga lättridna tävlingshästar (som de flesta svenska ryttare faktiskt behöver) Dessutom hade hon en storasyster e honom som vi älskade och sålde till vad vi trodde var ett gott hem men där man strax red den alldeles för hårt och hon finns inte mer.
Alternativt där är egna treåringen e: Artist 765-Welsh/XX som skulle kunna ge en jättefin ridponnyavkomma.
sjuttonåringen e: Bellini-Krevad-Hartung-Hertigen ligger det ju nära till Okeanos men alternativ kan vara Donnerfly Jag gillar Donnerhallblodet och han har dessutom bra storlek. Hon är ca 161cm så det skulle ju inte skada med några cm till. Syftet där är en trevlig allround/dressyrhäst med lite storlek. Snygg lär den ju bli iaf...
Ridponnystoet är jag sugen på att använda Artist igen på. treåringen är urfin med massa språng. Poetic är tyvärr inget alternativ eftersom det verkar tväromöjligt att komma med ston som har föl, försökte redan förra året. Hon fölar i maj. Axxas Intermezzo har en intressant stam men på henne är det lite svårt att veta hur stor hingst man skall använda. Hon är själv 130cm e: Hellekis Timjan-Ernest Jester-Montal xx Artistavkomman blir nog ca 138-140cm, vill ju helst inte ha mindre.