Har du bestämt dig ännu?!

Sv: Har du bestämt dig ännu?!

Nej, hon är 6 år i år och ska betäckas p.g.a. konvalcens efter en olycka i hagen.
Undrar du av någon särskild anledning eller är du bara nyfiken?

Nyfikenheto så gilla jag stammen på ditt sto:)

Jo, men han hoppade 9-9 på bruksprovet och hans far gick svår hoppning. Dock tävlades Tabac bara i dressyr och har placeringar i svår klass. En multitalang helt enkelt:).

Hej! Får du fryst eller färsk på Diarado? Vi är ett par stycken här nere som är intresserade...Samma fråga om Cornet Obolensky?

Diarado går på färsk inom DE åtminstone så Northern har nog fått färsk, PS hingstar brukar ju stå på EU-station så det borde väl inte vara nåt hinder att skicka det hit om ni är intresserade.
Annars så är det som på många av hans andra hingstar, färskt på hemma stationen och fryst på skick.

C.O verkar finnas på bara fryst även i Tyskland.

Jag TROR att jag bestämt mig till två ston, den tredje velar jag med. Ev. kan det bli betäckning av ett fjärde sto, om jag lyckas ävertala husse :angel:.

Casir Ask till Mas Media xx- Precocius xx
Camaro M till Emmerton- Mas Media xx

Ev. Broere Obelisk till Kaliber- Diamant.

Om jag fattat det rätt så går Schockemöhles hingstar bara på färskt inom landet och på fryst utanför. Hans poppishingstar har ju en tendens att betäcka en 800 ston (bara i Tyskland) och då prioriteras de på färskt. Övriga världen får nöja sig med fryst...

Hade en kund som försökt många gånger med fryst på en av hans hingstar förra året och tillsist försökte få loss färskt men det var tvärnej. Då iallafall!

Fast flera av dom går ju på färskt till DK...
Fast det kanske är de mindre populära hingstarna eftersom det inte är alla.

Det finns flera som inte vill skicka färsk till Sverige men till DK går det utmärkt.

Om jag fattat det rätt så går Schockemöhles hingstar bara på färskt inom landet och på fryst utanför. Hans poppishingstar har ju en tendens att betäcka en 800 ston (bara i Tyskland) och då prioriteras de på färskt. Övriga världen får nöja sig med fryst...

Hade en kund som försökt många gånger med fryst på en av hans hingstar förra året och tillsist försökte få loss färskt men det var tvärnej. Då iallafall!

stämmer bra, och så fort Diarado får full lista så måste stona komma till honom, då slutar de skicka inom ty oxå, sen om det blev nästa v el nästa månad visste de ju ej... ;)

om du skulle dela upp bröderna brothers hur skulle du vilja skilja dem åt i avseende teknik, temp , lämnad storlek, typande o vad de passar för sto, har du några bra tips?? du får gärna PMa så vi inte kapar tråden... ;)
MVH/Northern

om du skulle dela upp bröderna brothers hur skulle du vilja skilja dem åt i avseende teknik, temp , lämnad storlek, typande o vad de passar för sto, har du några bra tips?? du får gärna PMa så vi inte kapar tråden... ;)
MVH/Northern

Nej gör det!
Här finns fler nyfikna!! :angel:

Jag är också fortfarande helt oklar med val av hingst.
Santiago ska kolla in på hingstvisningen, han låter väldigt spännande.
Chirlon är jag lite sugen på också.
Flyinge har jag uteslutit, annars var Dalwinnie intressant.
Får se vad rösten faller på efter hingstvisningen på tullstorp.

Jag har långt ifrån bestämt mig ännu men tankarna snurrar som vanligt vid den här tiden av året:laugh:. I år kommer vi att betäcka ett sto e. Flemmingh-Shogun**-Aderlass förutsatt att hennes första föl som föds i år ser bra ut.

Tänkbara hingstar är Faustino, Cirlon, Okeanos, Hohenstaufen, Wilton mfl :rofl:. Det ska antingen vara en dressyrhingst som hoppar hyfsat eller en hopphingst som kan röra sig. Viktigt med en inte allt för lång och stark rygg.

Stoet e. Royal Diamond-Legat kommer troligen att få stå över i år eftersom hon fölar sent (midsommarhelgen). Annars kan jag tänka mig Faustino eller kanske Twiligt på henne igen om årets avkomma ser bra ut.

*KL*

Athurinea, e. As de Thurin ue. Ramiro´s son -xx ska antagligen semineras med Elmshorn

Jag har sett video på den, gillar inte honom speciellt. Landar väldigt tungt.

Jo, jag är nästan säker:) Gillar hans avkommor;) Vet inte vad som skulle få mig att ändra mig. Har ingen plan B, ev. Escudo I, men han har dålig dräktighets% så det vågar jag nog mig inte på.

Liknande trådar

Mat Några år nu har jag velat göra egna praliner och i år tog jag äntligen tag i saken. Nu har jag 3 formar färdiga med pralinskal så nu ska...
Svar
10
· Visningar
423
Senast: Shaggy
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
604
Senast: Lillefrun
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 488
Senast: Piaff
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 072
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI