Har du bestämt dig ännu?!

Sv: Har du bestämt dig ännu?!

jag har inte bestämt hingstar helt än.. har lite tid på mig.. första stoet fölar i april och andra stoet i juni..

till Contender stoet (som fölar i april) funderar jag lite på Saint Amour, Diabeau, Warrant, Nabab de Reve, Cyrano de Bergerac, Conte Bellini, Cardento..

till Cortus stoet (som fölar i juni) funderar jag lite på Baltimore, Saint Amour, Monte Bellini, Warrant, Last Liberty, Nabab de Reve, Cyrano de Bergerac..

Diarado hade jag gärna betäckt med :love: Colmar gillade jag på bruksprovet, men han är för stor för mina ston..

en sak är dock säker och det är att jag INTE ska betäcka med någon 3 års hingst i år :angel:

Ett av dina val är död (finns det fryst på honom) och Nabab finns det väl ingen importör på + att han bor inte på EU station (har varit i kontakt med ägaren)

har du tidigare avkommer på detta sto?

Nej, hon är 6 år i år och ska betäckas p.g.a. konvalcens efter en olycka i hagen.
Undrar du av någon särskild anledning eller är du bara nyfiken?

Senast ändrad:

Till vilket sto?

Mitt lilla djur e Quite Easy-Tabac-Lambert

Vet att det är ganska olika hingstar i typ osv. Men alla har något som jag vill ha ha och alla har genomgående mycket god ridbarhet!

Sen har jag förstås tävlat om en betäckning med Damino SD också. Hade inte valt honom annars till stoet, men man måste vara med och tävla;).

...och sen har jag börjat spana på Faustinos nu också. Ingen har sagt att det ska vara lätt;).

Senast ändrad:

Jag har nästan bestämmt mig:D

Sto 1. Kigali-Larome

Sto 2. No Limit-Zuidhorn

Hingstar:

Clinton

Heartbreaker

Saken är bara den att jag vet inte vilket utav stona jag skall betäcka med vilken hingst.

Sto nr 2 är bara 164 cm hög, därför är jag lite rädd för att betäcka henne med Heartbreaker i och med att han kan ge smått... Men vad tror ni vågar jag? Jag tror att hon passar bäst med honom utöver det med höjden då.. anledningen till att jag tvekar på att ta henne med Clinton är att hon är en liten bitch, och han kan ju ge bitchiga hästar hehe..

Sto nr 1 är lite högre, 168, så hon hade ju passat bättre med Heartbreaker. Men hennes frambensteknik är lite dålig, och jag har fått för mig att clinton lämnar hästar med bra framben och med bra teknik överhuvudtaget och att Heartbreaker inte lämnar lika bra teknik, men det kanske bara är något jag fått för mig:o

Hästarna har aldrig haft föl innan.

Senast ändrad:

Mitt lilla djur e Quite Easy-Tabac-Lambert

Vet att det är ganska olika hingstar i typ osv. Men alla har något som jag vill ha ha och alla har genomgående mycket god ridbarhet!

Sen har jag förstås tävlat om en betäckning med Damino SD också. Hade inte valt honom annars till stoet, men man måste vara med och tävla;).

...och sen har jag börjat spana på Faustinos nu också. Ingen har sagt att det ska vara lätt;).

Men du avlar ren dressyr på henne? Låter ju mycket hopp om stammen annars, framförallt bakåt.

Fast Tabac gick ju svår dressyr och Lambert medelsvår, hans far och farfar svår, och som morfar till Lambertmärren ytterligare en hingst som tävlat svår dressyr.

Du är en klippa;)

Finns mycket prestation i både hoppning och dressyr i stammen. Tanken med denna avkomman är att jag ska behålla om det blir ett sto (jag är numera dressyrtant). Men blir det en hingst ska den säljas och då måste det vara gångbar stam att sälja. Men jag tror att många är medvetna om att QE även lämnar trevliga dressyrhästar. Alla hingstarna (utom Lingh) har dessutom hyfsade hoppoäng:).

Fast Tabac gick ju svår dressyr och Lambert medelsvår, hans far och farfar svår, och som morfar till Lambertmärren ytterligare en hingst som tävlat svår dressyr.

Jag vet, men jag tänkte på vad de lämnat och deras egen stam. Bonaparte gick ju som bekant hoppning och lämnade ingen fantastisk gång, medan Lambert låter fälttävlan i mina öron.

Men i dina ögon är alltså Quite Easy - Tabac - Lambert ren dressyrstam?

jag önskar att jag hade ett par ston efter att ha kollat in hingstarna på schockmöhle! *smask*

Sandro Boy är en av mina absoluta favorithopphingstar :)

Du är en klippa;)

Finns mycket prestation i både hoppning och dressyr i stammen. Tanken med denna avkomman är att jag ska behålla om det blir ett sto (jag är numera dressyrtant). Men blir det en hingst ska den säljas och då måste det vara gångbar stam att sälja. Men jag tror att många är medvetna om att QE även lämnar trevliga dressyrhästar. Alla hingstarna (utom Lingh) har dessutom hyfsade hoppoäng:).

Jag skulle definitivt ta en hingst med hopp i också, och gärna långlinjerad dessutom. Är du rädd för grovleken på en Okeanos vet jag inte om jag skulle våga mig på Damino, för att vara ärlig. Men Santiago låter som ett spännande val, av de du räknade upp. Eller Faustinus, om han är så bra som det låter på reklamen. ;)

ja Sandro Boy är fin :love: var lite inne på att betäcka mitt Contender sto med honom förra året, men det blev Escudo i stället.. är inte fy skam det heller :D

önskar att jag hade fler ston att betäcka - men det får räcka med 2 ston i år, har ju 2 ungston på tillväxt oxå :laugh:

Men i dina ögon är alltså Quite Easy - Tabac - Lambert ren dressyrstam?

Om du läser igen ser du att jag inte påstår det. Jag syftar på att du skrev att det låter mycket hopp bakåt i stammen och då visar jag att mödernet inte har det.

Vilka fälttävlansavkommor har Lambert lämnat? Jag har aldrig hört talas om en enda.

Om jag betäcker mitt sto - vilket inte tror att jag gör.
Så är det i så fall antingen med Empire, Monte Bellini eller Conte Bellini.

Hon är Corland-Arram-Zeus.

Sandro Boy är superläcker, men väldigt dyr också, 3500 euro fryst, visserligen "bara" 1.000 euro om stoet ej blir dräktigt eller 2500 färskt i Tyskland, även där 1000 euro om stoet ej blir dräktigt...

Mitt sto går till Stalypso i Tyskland i år som jag skrivit i en annan tråd.

Jag skulle definitivt ta en hingst med hopp i också, och gärna långlinjerad dessutom. Är du rädd för grovleken på en Okeanos vet jag inte om jag skulle våga mig på Damino, för att vara ärlig. Men Santiago låter som ett spännande val, av de du räknade upp. Eller Faustinus, om han är så bra som det låter på reklamen. ;)

Nu ser hon inte riktigt ut som en typisk burkig QE häst. Hon är själv långlinjerad och ganska lång i ryggen. Dessutom lite lågställd (har visserligen en 8 på typen, så det är inte så illa;)). Men hon är ingen jättelätt liten älva så Okeanos kan bli mastigt. Damino är egentligen alldeles för mastig, men vad är sannolikheten att man vinner?

Mitt sto:http://www.blup.se/sv-SE/horses/138214-tetris-m-5-swb

Faustinos låter som rena drömmen på hemsidan;). Man får väl ta en roadtrip dit och kolla in mästerverket! Santiago ska kollas in på Tullstorps visning. Där fick man dessutom bra rabatt om man bokade på plats:).

För att inte kapa tråden helt så kan jag svara enkelt på TS fråga; nej, Jag har inte bestämt mig:crazy:.

Liknande trådar

Mat Några år nu har jag velat göra egna praliner och i år tog jag äntligen tag i saken. Nu har jag 3 formar färdiga med pralinskal så nu ska...
Svar
10
· Visningar
423
Senast: Shaggy
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
602
Senast: Lillefrun
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 484
Senast: Piaff
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025