Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kl
Jag har bestämt mig för Last Liberty till sto e. Camaro M-Sankt Gotthard (ursprungligen Cyllenes tips)..
så därför spanar jag på Santiago. Jag tycker väldigt mycket om Saigon och Sack-typen och Flemmingh-blodet gillar jag uppenbarligen.
Jag hade i princip bestämt mig för Lingh, men reserverat mig med Wladimir OA om Lingh skulle bli alldeles för dyr. Men som sagt är Flyinges nya betalningsvillkor inte okej tycker jag. Så nu spanar jag på Tullstorps hingstar. Okeanos kostar exempelvis mindre än den ganksa oprövade Wladimir... Men Okeanos kanske blir för stort på alla håll, så därför spanar jag på Santiago. Jag tycker väldigt mycket om Saigon och Sack-typen och Flemmingh-blodet gillar jag uppenbarligen.
Jag vill ha Escudo I till ena stoet, och Dalwhinnie till det andra, men jag fattar inte riktigt vad flyinges vilkor är? Står ju typ att man ska betala 90d avg genom wasa kredit månaden efter att fölet är fött?? Någon som kan förklara för mig? (känner mig lite dum)
Jag avvaktar de danska bruksproven nästa helg (har en hemlig favorit där) men vill sen se vad som kommer ut först, nångång i mitten på april förhoppningsvis, för att se dels om 21-åringen verkar vilja ha ett 16e föl, eller om det räcker med detta, och hur Florencio-avkomman rör sig
Som jag har förstått det kan man välja att betala som vanligt vid 90 dagars dräktighet mot faktura eller att välja att betala när fölet föds och då med wasakredit som kreditgivare. Bifogar citat från Flyinges hemsida
"Flyinge, Wasa Kredit AB och Agria skapar ett nytt betalningsalternativ vid betäckning
I det här nya betalningsalternativet ligger en kontokredit från Wasa Kredit AB och foster/föl-försäkring från Agria.
90-dagarsavgiften betalas med kontokrediten som du betalar månaden efter fölet fötts. I detta ligger också en foster/föl-försäkring. Kontokrediten är ränte- och betalningsfri i 11 månader efter betäckningen.
Fullständig information och blankett för att ansöka om kontokrediten och foster/föl-försäkringen kommer att finnas här på vår hemsida och på de flesta av seminstationerna."