Jägaren som sköt två ponnyer berättar: ”En fullkomlig tomhet”

En händelserik oktoberkväll ändrade för alltid en erfaren jägares liv. I mörkret utanför Södertälje sköt han av misstag två shetlandsponnyer, vilket fick omfattande konsekvenser för hans framtid som jägare.

I mörkret och med en stark strålkastare gjorde de ett ödesdigert misstag.
I höjd såg det ut som ett vildsvin på 120 kg.

Jaha, i höjd, men resten då?
Om de hade stark strålkastare så borde de sett bättre, eller om han var bländad av den borde han inte skjutit.
Och bara orolig för sina vapenlicenser. Jag hoppas för allt i världen inte han får tillbaka dem...

I mörkret och med en stark strålkastare gjorde de ett ödesdigert misstag.
I höjd såg det ut som ett vildsvin på 120 kg.

Jaha, i höjd, men resten då?
Om de hade stark strålkastare så borde de sett bättre, eller om han var bländad av den borde han inte skjutit.
Och bara orolig för sina vapenlicenser. Jag hoppas för allt i världen inte han får tillbaka dem...
Kunde inte sagt det bättre.

Hade varit bättre om han sa och fokuserade på att "vilken tur att jag inte sköt hästägaren och hennes barn som precis varit inne hos hästarna och fodrat".

Jag känner litegrann att efter en sådan enorm "miss", varför vill han ens ta i ett vapen igen? Att det inte avskräcker honom och får honom att vakna till gör mig lite mållös. Han har för dåligt omdöme för att få ha vapen och att få skjuta djur helt enkelt. Det var slarvigt, omdömeslöst och kallt gjort. Sådana personer ska inte ha tillgång till vapen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Förundersökningen mot den jägare som i oktober sköt två ponnyer i en hage har lagts ner. Jägaren tog de två hästarna för vildsvin efter... 2
Svar
38
· Visningar
2 954
Senast: monster1
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två ponnyer sköts i Nykvarn under fredagskvällen. De fick senare avlivas på grund av sina skador. I ett samtal med SVT:s reporter...
Svar
0
· Visningar
70
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 457
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Jägaren som av misstag sköt två shetlandsponnyer då han trodde det var vildsvin har nu fått sin dom. 2
Svar
23
· Visningar
2 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka