Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har ett 5-årigt sto e.Elmshorn-Zadok(Nimmerdor-Marco Polo)-Persian Path xx som jag funderar på att betäcka nästa år om hon inte kvalar... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 111
Senast: Emsan
·
Avel Sitter och tittar lite på hur många ston visa hingstar fick förra året och tycker det är lite skrämmande att många av de "gamla"... 2
Svar
32
· Visningar
3 484
Senast: Camaro
·
Avel Nu behöver jag lite hjälp från en "welsh-nördar" :D Jag ska tillverka en liten welsh partbreed nu till våren med mitt arabsto och...
Svar
7
· Visningar
1 425
Senast: Welsh
·
Avel Vi har ett sto som betäcktes förra året och konstaterades dräktig med UL på 90 dygn. Hon ska föla först av våra ston (om ca sex veckor)...
Svar
2
· Visningar
958
Senast: Boop
·
Avel Ungefär hur mycket kostar det att ultraljuda när veterinären kommer hem till en? Tacksam för svar!
Svar
8
· Visningar
864
Senast: linnsan
·
Avel Hur gör ni när fölet är fött? Släpper ni ut stoet själv en stund? Hur tidigt tar ni ut fölet? Tar ni ut sto och föl ihop? Eller var för... 2
Svar
26
· Visningar
5 101
Senast: TwiggyM
·
B
Avel då mitt sto har skadat sig så har jag bestämt mig för att betäcka henne i år. vore roligt om ni kunde komma med lite förslag på... 2
Svar
25
· Visningar
2 494
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Om ett sto betäcks vid 2 års ålder, eller kanske tom vid ett års ålder, vad kan detta leda till hos sto och föl? Nu menar jag inte att...
Svar
5
· Visningar
1 266
Senast: mik
·
T
Avel Jag undrar om det är någon mera som ser stora förändringar i sitt stos beteende innan fölning. Har 4 st avelsston varav jag köpte det...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: Tranquility
·
Avel Hur många av er som ska ha föl har råmjölk hemma om något skulle hända... Lillasyster börjar få kalla fötter nu. Vårt sto är ändå 22 år... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 283
Senast: poff
·
Avel Vilka har,ska betäcka med Ampére i år,själv har jag beställt 2 doser och väntar in rätt brunst? Har ett sto e.Bellini-Ciceron
Svar
15
· Visningar
1 462
Senast: pianissen
·
K
Avel Ett av mina ston har varit ovanligt rund under senvintern. Magen har fortsatt växa och på senare tid även juvret. Nu har hon mycket...
Svar
5
· Visningar
1 451
Senast: Katinkas 2
·
  • Låst
Avel Hej! Jag har ett sto på 13 år som väntar sitt första föl, är beräknat till 24 april. Hon har fyllt upp juvret ordentligt nu och igår...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: ameo
·
Avel Hej! Min medryttarhäst ska betäckas i år, och jag undrar om ni duktiga och pålästa på buke skulle kunna hjälpa mig med lite...
Svar
6
· Visningar
947
Senast: Ploppi
·
K
Avel jag har fått fullständigt hjärnsläpp och tvekar jätte mycket inför årets betäckning. Så jag tänkte fråga vad ni skulle kunna rekomendera...
Svar
9
· Visningar
1 587
Senast: KallaMigBecca
·
C
Avel Någon som kan berätta hur de är och hur de ser ut? Och var Sack själv står nu. Och om han finns på semin?
Svar
16
· Visningar
1 825
Senast: Smirnoff
·
Avel Satt och tänkte på de hingstarna som godkänns som treåringar och som sedan inte blir godkända eller inte kommer tillbaka till nästa...
Svar
6
· Visningar
1 270
Senast: Emsan
·
Avel Jaha, då sitter man och planerar och funderar för nästa års betäckning... Hingst för i år är redan vald.. lite info om stoet... 2
Svar
38
· Visningar
3 800
Senast: Tranquility
·
Avel Hej, har precis fått passet för ett nyinköpt halvblodssto. Passet har vita papper. Är det någon som kan förklara för mig vad det...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: Görel
·
Avel Nu vill jag veta vad ni anser om Looping. Jag har tävlat 2 loopipng hästar och har tränat tillsammans med en och alla 3 är otroligt... 2
Svar
30
· Visningar
3 525
Senast: FT_ryttare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka