Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Avel då mitt sto har skadat sig så har jag bestämt mig för att betäcka henne i år. vore roligt om ni kunde komma med lite förslag på...
2
Svar
25
· Visningar
2 492
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Om ett sto betäcks vid 2 års ålder, eller kanske tom vid ett års ålder, vad kan detta leda till hos sto och föl? Nu menar jag inte att...
Svar
5
· Visningar
1 265
Senast: mik
·
T
Avel Jag undrar om det är någon mera som ser stora förändringar i sitt stos beteende innan fölning. Har 4 st avelsston varav jag köpte det...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: Tranquility
·
Avel Hur många av er som ska ha föl har råmjölk hemma om något skulle hända... Lillasyster börjar få kalla fötter nu. Vårt sto är ändå 22 år...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 271
Senast: poff
·
Avel Vilka har,ska betäcka med Ampére i år,själv har jag beställt 2 doser och väntar in rätt brunst? Har ett sto e.Bellini-Ciceron
Svar
15
· Visningar
1 461
Senast: pianissen
·
K
Avel Ett av mina ston har varit ovanligt rund under senvintern. Magen har fortsatt växa och på senare tid även juvret. Nu har hon mycket...
Svar
5
· Visningar
1 447
Senast: Katinkas 2
·
  • Låst
Avel Hej! Jag har ett sto på 13 år som väntar sitt första föl, är beräknat till 24 april. Hon har fyllt upp juvret ordentligt nu och igår...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: ameo
·
Avel Hej! Min medryttarhäst ska betäckas i år, och jag undrar om ni duktiga och pålästa på buke skulle kunna hjälpa mig med lite...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: Ploppi
·
K
Avel jag har fått fullständigt hjärnsläpp och tvekar jätte mycket inför årets betäckning. Så jag tänkte fråga vad ni skulle kunna rekomendera...
Svar
9
· Visningar
1 587
Senast: KallaMigBecca
·
C
Avel Någon som kan berätta hur de är och hur de ser ut? Och var Sack själv står nu. Och om han finns på semin?
Svar
16
· Visningar
1 824
Senast: Smirnoff
·
Avel Satt och tänkte på de hingstarna som godkänns som treåringar och som sedan inte blir godkända eller inte kommer tillbaka till nästa...
Svar
6
· Visningar
1 269
Senast: Emsan
·
Avel Jaha, då sitter man och planerar och funderar för nästa års betäckning... Hingst för i år är redan vald.. lite info om stoet...
2
Svar
38
· Visningar
3 797
Senast: Tranquility
·
Avel Hej, har precis fått passet för ett nyinköpt halvblodssto. Passet har vita papper. Är det någon som kan förklara för mig vad det...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: Görel
·
Avel Nu vill jag veta vad ni anser om Looping. Jag har tävlat 2 loopipng hästar och har tränat tillsammans med en och alla 3 är otroligt...
2
Svar
30
· Visningar
3 522
Senast: FT_ryttare
·
S
Avel Nu på vårkanten poppar annonser upp överallt om hingstar som står till förfogande o jag reagerar med lite blandade känslor på vissa...
Svar
2
· Visningar
1 054
Senast: Ramona
·
Avel Hur vanligt är det överhuvudtaget? Funderat på det efter att jag läst hemmahos reportaget om Quaterback...
Svar
8
· Visningar
2 039
Senast: GiG
·
Avel Är det någon som känner till denna halvblodshingst? Någon som har en avkomma? Tacksam för alla svar!
Svar
14
· Visningar
2 344
Senast: pyyret
·
Avel Vad heter färgen på denna hästen? Färgen såg ut såhär från början (När hon var ca 5-6 år): Och ser ut så här nu (15 år)...
Svar
5
· Visningar
1 318
Senast: Hoppiloppan
·
S
Avel Gaaah, jag har massor med frågor om exteriör-/avelsbedömning av ston. Hoppas att någon vänlig människa kan ge mig lite svar :D Mina...
Svar
11
· Visningar
1 336
Senast: Martenix
·
H
Avel Är det normalt att ett högdräktigt sto har lite högre normaltemperatur än vanligt? Har 38,0-38,1 på kvällen och 37,8 på morgonen. Hur...
Svar
3
· Visningar
1 962
Senast: Helan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka