Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har ett sto e. Michellino - Ibi-Bell som jag funderar på att betäcka. Och nu behöver jag er hjälp med val av hingst. Gångarter: har...
Svar
5
· Visningar
1 197
Senast: Iddefixen
·
C
Avel Finns det nån här på buke som kan berätta mesta möjliga om den Holländska hingsten Amulet? Har sökt på Youtube efter videoklipp men ej...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: KickiH
·
Avel Hur gör man det på så smidigast sätt för alla inblandade? Vårt sto fick i Lördags morse ett litet underbart stoföl med microphtalmi... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
21 970
Senast: Mia_R
·
A
Avel Hej jag undrar när man ska avmaska soet efter fölning?
Svar
1
· Visningar
1 009
Senast: Madick
·
Avel Hur länge över tiden kan ett sto gå utan att man ska bry sig ? Jag är inte orolig ännu men jag undar bara . Fölet är väntat 3/2 och det... 2
Svar
32
· Visningar
3 012
Senast: M-Meduza
·
Avel Hoppas någon som är mer insatt i haflinger avel kan hjälpa mig med en liten sak:p En bekant till mig funderar på att betäcka ett...
Svar
14
· Visningar
1 961
Senast: Eldfuxen
·
M
Avel Jag undrar lite hur det går till när man ska betäcka ett sto. Jag har visserligen inget eget nu, men vill jättegärna göra det någon gång...
Svar
3
· Visningar
2 784
Senast: Molly80
·
Avel Tar allt från början. Igår när jag tog in min -08 så verkade hon lite trött. Jag tempade, 38,1. Hon var inte jättetrött och var ändå...
Svar
10
· Visningar
1 579
Senast: mik
·
C
Avel Vilken hingst tror ni skulle passa till det här stoet? Länk till stamtavlan! Gångartshingst är det jag letar efter!
Svar
5
· Visningar
1 156
Senast: Caramellas
·
Avel Nu är vi tidiga med stona för betäckning. Har vart iväg med mitt första sto men hon sparkar bara åt hingsten, hon visar väldigt tydlig...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: ameo
·
Avel Hej! Vet inte om denna ligger rätt.. Jag undrar på hur mycket kostar det att chipmärka och ID-kontrollera en fölis? Mvh Rebecca
Svar
3
· Visningar
1 280
Senast: tanten
·
Avel Är det någon som sett/har erfarenhet av korsning NF/Halvblod? Berätta! :)
Svar
5
· Visningar
3 456
Senast: Zuzzi
·
Avel Hej! Var inte med själv men i stallet som min mammas häst står i föddes i natt ett föl. Själva fölningen gick bra tillslut tack och...
Svar
10
· Visningar
1 570
Senast: Elliona
·
Avel Har av en slump blivit tillfrågad om jag är intresserad av ett sto på 6 år för avel och tävling. Stammen är: Great Pleasure... 2
Svar
31
· Visningar
2 580
Senast: thimotej
·
A
Avel Är det någon som känner till halvblods hingstarna Crimson en fux hingst med vita tecken,som är född på -90 talet? Eller någon som känner...
Svar
14
· Visningar
1 393
Senast: Snowball
·
Avel Mitt sto fölade precis men moderkakan kom före fölunge. När stoet la sig och började krysta såg man en RÖD hinna gick fram och kände och...
Svar
18
· Visningar
2 469
Senast: Mia 61
·
I
Avel Någon som har en sån till övers? ;) Jag har googlat och sökt här på buke utan framgång, jag kan nämligen inte maila till Starby...
Svar
4
· Visningar
1 446
Senast: izadora
·
J
Avel Har ett sto med Hubertus i andra led. Har sökt efter information om honom men inte hittat mycket. Finns det någon mer här som har häst... 2
Svar
30
· Visningar
5 621
M
Avel Jag har ett fyraårigt sto som är efter VDL Empire och morfar är Goodwill. Fick bra poäng på treårstestet och vi satsar nu på att komma... 2 3
Svar
59
· Visningar
4 900
Senast: Minandra
·
Avel Mitt föl fött i april har upprätade kotor bak. Då fölet står stilla är kotans främre del i linje med hovens framkant. Rättar detta...
Svar
17
· Visningar
2 530
Senast: cutty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025