Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel Jag undrar lite hur det går till när man ska betäcka ett sto. Jag har visserligen inget eget nu, men vill jättegärna göra det någon gång...
Svar
3
· Visningar
2 778
Senast: Molly80
·
Avel Tar allt från början. Igår när jag tog in min -08 så verkade hon lite trött. Jag tempade, 38,1. Hon var inte jättetrött och var ändå...
Svar
10
· Visningar
1 578
Senast: mik
·
C
Avel Vilken hingst tror ni skulle passa till det här stoet? Länk till stamtavlan! Gångartshingst är det jag letar efter!
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: Caramellas
·
Avel Nu är vi tidiga med stona för betäckning. Har vart iväg med mitt första sto men hon sparkar bara åt hingsten, hon visar väldigt tydlig...
Svar
1
· Visningar
776
Senast: ameo
·
Avel Hej! Vet inte om denna ligger rätt.. Jag undrar på hur mycket kostar det att chipmärka och ID-kontrollera en fölis? Mvh Rebecca
Svar
3
· Visningar
1 279
Senast: tanten
·
Avel Är det någon som sett/har erfarenhet av korsning NF/Halvblod? Berätta! :)
Svar
5
· Visningar
3 455
Senast: Zuzzi
·
Avel Hej! Var inte med själv men i stallet som min mammas häst står i föddes i natt ett föl. Själva fölningen gick bra tillslut tack och...
Svar
10
· Visningar
1 570
Senast: Elliona
·
Avel Har av en slump blivit tillfrågad om jag är intresserad av ett sto på 6 år för avel och tävling. Stammen är: Great Pleasure...
2
Svar
31
· Visningar
2 577
Senast: thimotej
·
A
Avel Är det någon som känner till halvblods hingstarna Crimson en fux hingst med vita tecken,som är född på -90 talet? Eller någon som känner...
Svar
14
· Visningar
1 391
Senast: Snowball
·
Avel Mitt sto fölade precis men moderkakan kom före fölunge. När stoet la sig och började krysta såg man en RÖD hinna gick fram och kände och...
Svar
18
· Visningar
2 468
Senast: Mia 61
·
I
Avel Någon som har en sån till övers? ;) Jag har googlat och sökt här på buke utan framgång, jag kan nämligen inte maila till Starby...
Svar
4
· Visningar
1 445
Senast: izadora
·
J
Avel Har ett sto med Hubertus i andra led. Har sökt efter information om honom men inte hittat mycket. Finns det någon mer här som har häst...
2
Svar
30
· Visningar
5 618
M
Avel Jag har ett fyraårigt sto som är efter VDL Empire och morfar är Goodwill. Fick bra poäng på treårstestet och vi satsar nu på att komma...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 898
Senast: Minandra
·
Avel Mitt föl fött i april har upprätade kotor bak. Då fölet står stilla är kotans främre del i linje med hovens framkant. Rättar detta...
Svar
17
· Visningar
2 525
Senast: cutty
·
Avel Vad vet ni om honom och hans stam ? I år vill jag betäcka mitt connemarasto och har hört mkt gott om Ziezo´s ridbarhet och hoppning...
Svar
3
· Visningar
1 191
Senast: FT_ryttare
·
Avel Skratta inte nu, men vad innebär det att man stamboksför en häst? i detta fall ett sv halvblod med gröna papper. Jag trodde att hästen...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Görel
·
L
Avel Har ett sto e.Marco Mitras -Landesfurst- Midas. Inte så stor 1.58 men har hittills inte lämnat smått. Från 1.64-1.75. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
1 086
Senast: dobbis
·
F
Avel Vad vet ni om honom? Hur är avkommorna? :)
Svar
4
· Visningar
1 140
Senast: monchestre
·
S
Avel Hej! Jag har några hingst favoriter, och jag måste snart bestämma mig för vilken som passar bäst till mitt sto e.Amiral-Stanford. Ni...
2
Svar
21
· Visningar
2 477
Senast: Tindra QRE
·
P
Avel Jag menar inte bara småskvätta utan verkligen ställa upp sig och fjäska för, i detta fallet en synnerligen trög valack? Hon betäcktes...
Svar
11
· Visningar
5 932
Senast: donnaponna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka