Ni som kan det här med stammar, är detta intressant?

Sv: Ni som kan det här med stammar, är detta intressant?

Modern är fullblod, efter Black Pot (Northern Guest-Brave Invader) - Veronal (Wiesenklee - Masis) - Gaston (e Dyoko).

Om pappan är godkänd i KWPN och mamman fullblod borde det väl bli gröna papper? Eller tänker jag fel?

Förstod av Görels svar att hon redan har gröna papper :).

Rätt stam hittar du på www.sporthorse-data.com - det är inte Gaston e. Dyoko som finns på mödernet utan Gaston e. Baltic Baron.

Sett till stammen - inte helt fel att avla på tycker jag? :)

Mvh Cissi

Är det 6-åringen som är med på hastnet.se ? Såg jättefin ut...

Kan nog stämma, fick förfrågan för ett par månader sen, men hade då ingen stallplats för en till, men nu är situationen ändrad och jag börjar fundera lite i de banorna igen:p

Hästen är reggad med gröna papper.

Om det är stoet du menar så är hon idag inte reggad i ASVH utan förmodligen som CZ varmblod, eller vad det kan heta....
Den är ju fortfarande i CZ.

Bra att någon tycker det.... kanske ska fundera lite till då....:D

Nå, precis som Görel skriver här ovan, så finns ett sto f.02 med den stammen redan reggad i ASVH. Heter hon Granada?

Det finns ett sto reggat i ASVH med den stammen som har gröna papper.

Det finns ett sto reggat i ASVH med den stammen som har gröna papper.

Mycket konstigt!:eek:
Stoet är reggad i kwnp, och haraldrig varit i sverige enligt ägaren, utan har gått som dressyr häst i CZ....

Men får kolla en gågn till med honom....:rofl:

Hej!
Såg den här jättegamla tråden när jag satt och googlade på Black Pot xx. Jag blev väldigt nyfiken.... Köpte du hästen?

Jag köpte ett sto f-02 e. Great Pleasure u. Charta xx e. Black Pot - Libanon - Chorog i slutet på förra året (2008). Det verkar finnas ett antal f-02 som alltså är trekvartssyskon. Spännande!

Hej!
Såg den här jättegamla tråden när jag satt och googlade på Black Pot xx. Jag blev väldigt nyfiken.... Köpte du hästen?

Jag köpte ett sto f-02 e. Great Pleasure u. Charta xx e. Black Pot - Libanon - Chorog i slutet på förra året (2008). Det verkar finnas ett antal f-02 som alltså är trekvartssyskon. Spännande!

Hej!

Nix köpte aldrig stoet! -men det gjorde du:D Chrissie eller hur?

Hur går det? är du nöjd?

Kommer ihåg att det blev ett jäkla spektaket när jag började snoka runt och tog kontakt med ägarna till ett annat sto här i Sverige med samma stam förutom mamman (som förövrigt är heltsyster till ditt stos mamma)

om det är samma sto så har jag bilder på henne om foto på stamtavlan om du är intresserad?!:idea:

edit: har 2 korta filmer på henne med som uppfödaren skickade upp via email sen hon stod i tjeckien

Senast ändrad:

Hej igen!
Ja, visst är det Chrissie. Det skulle vara kul med lite mer info om henne. :)
Jag kan väl säga att det gått lite upp och ner... Men nu har det gått upp den senaste tiden. Verkar som hon varit med om ett och annat.

Det skulle vara kul att se filmerna. Och även få lite annan info...

Du får jättegärna maila dem till mig.

Mvh Lena

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka