Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Halm är mitt förstahandsalternativ, men då jag (eventuellt) hittills inte lyckats hitta någon tillräckligt fin halm börjar jag fundera...
Svar
11
· Visningar
2 823
Senast: tinkerbell
·
Avel Är det någon som vet om det kan finnas kvar enstaka strån fryst från vissa gamla hingstar även om de inte har löst licens? Vem ska man...
Svar
16
· Visningar
2 111
Senast: Nafayette
·
Avel När ska man börja oroa sig för att unghingstens kulor inte är på plats ordentligt?
Svar
13
· Visningar
1 905
Senast: gylle
·
G
Avel Min väninna ska betäcka sitt ny-inköpta avelsto nu i vår och hon är lite vilsen bland alla hingstar. Stoet är B-prem, tillhör...
Svar
6
· Visningar
874
Senast: Mabuse
·
Svar
1
· Visningar
1 025
Senast: ameo
·
G
Avel Hejsan! Jag har bestämt mig att ta föl på mitt sto. Nu skulle jag vilja ha lite tips så passande hingstar till henne. Jag vill att...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: Galopphopp
·
G
Avel Ja, ni som är erfarna, hur mycket kostar det igentligen att "göra ett föl"? På hemsidorna står det språngavgift, och sedan då tex 90...
Svar
6
· Visningar
1 809
Senast: gogglen
·
H
Avel Har ett sto som fölade 10/7-08. Hon betäcktes på fölbrunsten. Hingstägaren har inte noterat exakt vilka dagar de var. Nu till min fråga...
Svar
2
· Visningar
1 205
Senast: Lady
·
Avel Har ett eng.fullblod som ska betäckas med hbl hingst. Hon är reg. i galoppförbundet. Måste hon vara reg i asvh för att fölis ska få...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: Masse
·
Avel Mitt sto kastade sitt föl förra året. Det skulle bli hennes första. Vet. fick inte ut det döda fölet utan fick ta till dramatiska...
Svar
12
· Visningar
1 383
Senast: tinafinis
·
Avel Min fölunge född i lördags har lyckats att dra på sig en sårskada på ena framknät. Inte så djupt men ändå rejält, skulle tro att han...
Svar
2
· Visningar
1 029
Senast: caballus
·
L
Avel Hej! Kom bara att tänka på det här med vilket år hästen är född, om jag (som inte är så insatt) har förstått det hela rätt så räknar...
Svar
13
· Visningar
1 339
Senast: KickiH
·
P
Avel Det finns ju en blodbank för kall och varmblodiga hästar där man kan mäta inavelsgraden på en hings och ett sto man vill korsa, men jag...
Svar
4
· Visningar
1 353
·
Avel Ja nu är mina farhågor bekräftade. Stoet mår definitivt inte bra och behöver få avsluta sina dagar så fort som möjligt. :cry: Dock har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
11 407
Senast: M-Meduza
·
Avel Har ett sto e. Michellino - Ibi-Bell som jag funderar på att betäcka. Och nu behöver jag er hjälp med val av hingst. Gångarter: har...
Svar
5
· Visningar
1 197
Senast: Iddefixen
·
C
Avel Finns det nån här på buke som kan berätta mesta möjliga om den Holländska hingsten Amulet? Har sökt på Youtube efter videoklipp men ej...
Svar
1
· Visningar
761
·
Avel Hur gör man det på så smidigast sätt för alla inblandade? Vårt sto fick i Lördags morse ett litet underbart stoföl med microphtalmi...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
21 965
Senast: Mia_R
·
A
Avel Hej jag undrar när man ska avmaska soet efter fölning?
Svar
1
· Visningar
1 008
Senast: Madick
·
Avel Hur länge över tiden kan ett sto gå utan att man ska bry sig ? Jag är inte orolig ännu men jag undar bara . Fölet är väntat 3/2 och det...
2
Svar
32
· Visningar
3 009
Senast: M-Meduza
·
Avel Hoppas någon som är mer insatt i haflinger avel kan hjälpa mig med en liten sak:p En bekant till mig funderar på att betäcka ett...
Svar
14
· Visningar
1 958
Senast: Eldfuxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka