Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Avel Kan man betäcka en häst som har artros? Vad tror ni?
Svar
6
· Visningar
2 066
Senast: cirkus
·
Avel Jag har ägnat helgen åt att jaga rätt på en simpel övervakningskamera som fungerar de c:a 60 metrarna jag har mellan mitt hus och...
Svar
7
· Visningar
2 155
Senast: Trevita
·
Avel Skulle vara jätte tacksam om någon visste om hästar sätter juver fast dom inte ska föla. Var ute och skulle rida min ponny och då såg...
Svar
6
· Visningar
1 213
Senast: Royal
·
Avel Någon som kan förklara närmare vad som händer? Kan man betäcka ett sådant sto igen?
Svar
7
· Visningar
4 278
Senast: Orkan
·
N
  • Låst
Avel Jag har planer på att bedäcka mitt sto (Fjording) - nu letar jag efter stuterier ev. godkända hingstar (hemsidor etc). Någon som vet...
Svar
9
· Visningar
2 516
Senast: ameo
·
Avel Har letat runt i gamla trådar om färg på hästar men inte hittat något svar på min fråga. Vid vilken ålder har hästen fått sin vuxenfärg...
Svar
2
· Visningar
1 815
Senast: EllinorE2
·
A
  • Låst
Avel Om man har ett sto som är skimmel född svart,hingsten bleksvart med gulanlag vad kan det bli för färg på fölet då?:banana:
Svar
1
· Visningar
739
·
T
Avel Har tänkt att betäcka mitt sto iår. Hon är e: Alpen Corrado 844-King´s Bonus xx Jag vill en ädlare modell av hingst och inte över...
Svar
14
· Visningar
1 222
Senast: teres
·
H
Avel Har ett sto som är på 327 dygn och ska snart föla. På söndag har jag ett annat ung-sto som bor i samma stall anmält till utställning...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: Qbaby
·
I
Avel Hejsan alla! Jag har äntligen bestämt mig för att försöka få mitt sto dräktigt i vår, pratat med seminstation idag och hon är kollad av...
Svar
16
· Visningar
1 289
Senast: izadora
·
S
Avel Har fastnat för denna hingst, men undrar lite över var man kan hitta mer info, ex. dräktighetssiffror, exteriöra omdömen m.m. Jag...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Fiorano
·
Avel Med tanke på olika bakterier och virus, hur skyddar ni era ston? Tänker främst på er som kanske bara har ett sto som betäcks. Man...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: Cyllene
·
  • Låst
Avel Stumpan har den senaste halvtimmen grävt och svansen går som en propeller. Var ut och kikade till henne plus mockade ur bajs. Juvret är...
Svar
6
· Visningar
984
·
  • Låst
Avel Hejsan, Mitt sto skulle ha fölat i tisdagsnatt men har inte fölat ännu. Hon har inte fått några vaxproppar heller, men det är det väl...
Svar
7
· Visningar
1 140
·
Avel jag har hittat trådar om 06or och 07or men inte om 08or. hur höga är era 08or och hur höga är de beräknade att bli? jag har en...
Svar
3
· Visningar
825
Senast: Sanniz
·
H
Avel Hur tänker en presumtiv köpare idag? Vill man helst köpa ett hingstföl eller ett stoföl? VEM köper stoet och VEM köper hingsten...
Svar
8
· Visningar
1 364
Senast: FadeAway
·
Avel Hur många åringar som rekomenderas vidare blir också rekomenderade när de är äldre? Fungerar rådgivande som en god värdemätarare redan...
Svar
6
· Visningar
1 119
Senast: passi
·
Avel Ja, finns det någon vedertagen Golden Cross med Acord II-ston måntro? :)
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Fredag
·
L
Avel För er som skrev och stöttade oss när vårt sto fick livmoderomvridning och blev akut buköppnad, kan jag nu med glädje berätta att det...
Svar
6
· Visningar
1 077
Senast: Leteng
·
L
Avel Hejsan jag har en häst som enligt papperna (passet och registrerings beviset) är Arab korsning men om man söker efter hans föräldrar på...
Svar
6
· Visningar
1 277
Senast: Sockertoppen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka