Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hur fungerar det om man får en oduglig dos semin? Kan man reklamera och begära språngavgift tillbaka/ej behöva betala...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 829
Senast: Cyllene
·
Avel Snälla berätta allt ni vet om honom? Temprament m.m.? Tacksam för alla svar!
Svar
1
· Visningar
1 069
Senast: Habina
·
K
Avel Vad vet ni om hingstarna: Nebraska 627, Diamant 463 och Portos 402. Jag vet inte speciellt mycket om någon av med. Jag vet att de är...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: KallaMigBecca
·
Avel Får tillbaka mitt sto nu i vår och tänkte göra ett nytt försök. Damen är 6år i år e:stanford-Elizar-Dragon. Hon har mkt bra...
2
Svar
24
· Visningar
3 474
Senast: Mabuse
·
Avel Är det någon som har eller vet var det kan finnas video på Cuper? Har letat och letat men hittar inget.
Svar
1
· Visningar
721
Senast: QuickStar
·
O
Avel hej! jag tänkte ev. betäcka mitt sto nästa år. Men vet inte med vilken hingst. Tänkte jag ville ha lite hjälp med vad ni buke...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: Pazuzu
·
L
  • Låst
Avel Nu har vi passat vårt sto i snart två veckor men hon bara lurar oss. Nu är det 4 dagar kvar till utsatt tid. Vi trodde att det skulle...
Svar
6
· Visningar
1 190
Senast: ameo
·
C
Avel Ni som funderar på att betäcka i år, vilken hingst funderar ni på? Motivera gärna varför... Har själv ett AB-premierat diplomsto...
Svar
4
· Visningar
1 546
Senast: rostad
·
Avel Vi har ett sto i stallet som gick med föl i somras, fölet såldes i höstas. Hon gick sen med en 1 åring o en 2 åring. Eftersom han...
Svar
2
· Visningar
1 735
Senast: Linnah
·
Avel Jag har ett sto som är registrerad i Oldenburg samt även stambokförd i Hannover. Hon ska inte betäckas i år, men jag kom ändå att...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: QuickStar
·
J
Avel Har ett halvblodsto som jag inte riktigt vet vad jag ska ha för hingst till? Hon är 20 år så det måste vara en hingst med hög...
Svar
7
· Visningar
1 535
Senast: Tranquility
·
H
Avel Vad är det för skillnad på premiering av sto med föl och stambokföring? (läser i en kalender över kommande utställningar) Försöker...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Helan
·
S
Avel Jag har en egen uppfödd ponny, en korsning. Pappan ej avelsgodkänd och så inte heller mamman. Därför blir det ju okänt på...
2
Svar
22
· Visningar
1 935
Senast: Elektron
·
S
Avel När blir dom könsmogna ungefär? Min hingst är född tidigt i februari....
Svar
9
· Visningar
1 104
Senast: ameo
·
Avel Har ett 5-årigt sto e.Elmshorn-Zadok(Nimmerdor-Marco Polo)-Persian Path xx som jag funderar på att betäcka nästa år om hon inte kvalar...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 105
Senast: Emsan
·
Avel Sitter och tittar lite på hur många ston visa hingstar fick förra året och tycker det är lite skrämmande att många av de "gamla"...
2
Svar
32
· Visningar
3 484
Senast: Camaro
·
Avel Nu behöver jag lite hjälp från en "welsh-nördar" :D Jag ska tillverka en liten welsh partbreed nu till våren med mitt arabsto och...
Svar
7
· Visningar
1 423
Senast: Welsh
·
Avel Vi har ett sto som betäcktes förra året och konstaterades dräktig med UL på 90 dygn. Hon ska föla först av våra ston (om ca sex veckor)...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: Boop
·
Avel Ungefär hur mycket kostar det att ultraljuda när veterinären kommer hem till en? Tacksam för svar!
Svar
8
· Visningar
863
Senast: linnsan
·
Avel Hur gör ni när fölet är fött? Släpper ni ut stoet själv en stund? Hur tidigt tar ni ut fölet? Tar ni ut sto och föl ihop? Eller var för...
2
Svar
26
· Visningar
5 098
Senast: TwiggyM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka