Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vad vet ni om honom och hans stam ? I år vill jag betäcka mitt connemarasto och har hört mkt gott om Ziezo´s ridbarhet och hoppning...
Svar
3
· Visningar
1 197
Senast: FT_ryttare
·
Avel Skratta inte nu, men vad innebär det att man stamboksför en häst? i detta fall ett sv halvblod med gröna papper. Jag trodde att hästen...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: Görel
·
L
Avel Har ett sto e.Marco Mitras -Landesfurst- Midas. Inte så stor 1.58 men har hittills inte lämnat smått. Från 1.64-1.75. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
1 090
Senast: dobbis
·
F
Avel Vad vet ni om honom? Hur är avkommorna? :)
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: monchestre
·
S
Avel Hej! Jag har några hingst favoriter, och jag måste snart bestämma mig för vilken som passar bäst till mitt sto e.Amiral-Stanford. Ni... 2
Svar
21
· Visningar
2 484
Senast: Tindra QRE
·
P
Avel Jag menar inte bara småskvätta utan verkligen ställa upp sig och fjäska för, i detta fallet en synnerligen trög valack? Hon betäcktes...
Svar
11
· Visningar
5 945
Senast: donnaponna
·
Avel Hur fungerar det om man får en oduglig dos semin? Kan man reklamera och begära språngavgift tillbaka/ej behöva betala... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 842
Senast: Cyllene
·
Avel Snälla berätta allt ni vet om honom? Temprament m.m.? Tacksam för alla svar!
Svar
1
· Visningar
1 072
Senast: Habina
·
K
Avel Vad vet ni om hingstarna: Nebraska 627, Diamant 463 och Portos 402. Jag vet inte speciellt mycket om någon av med. Jag vet att de är...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: KallaMigBecca
·
Avel Får tillbaka mitt sto nu i vår och tänkte göra ett nytt försök. Damen är 6år i år e:stanford-Elizar-Dragon. Hon har mkt bra... 2
Svar
24
· Visningar
3 479
Senast: Mabuse
·
Avel Är det någon som har eller vet var det kan finnas video på Cuper? Har letat och letat men hittar inget.
Svar
1
· Visningar
721
Senast: QuickStar
·
O
Avel hej! jag tänkte ev. betäcka mitt sto nästa år. Men vet inte med vilken hingst. Tänkte jag ville ha lite hjälp med vad ni buke...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: Pazuzu
·
L
  • Låst
Avel Nu har vi passat vårt sto i snart två veckor men hon bara lurar oss. Nu är det 4 dagar kvar till utsatt tid. Vi trodde att det skulle...
Svar
6
· Visningar
1 191
Senast: ameo
·
C
Avel Ni som funderar på att betäcka i år, vilken hingst funderar ni på? Motivera gärna varför... Har själv ett AB-premierat diplomsto...
Svar
4
· Visningar
1 548
Senast: rostad
·
Avel Vi har ett sto i stallet som gick med föl i somras, fölet såldes i höstas. Hon gick sen med en 1 åring o en 2 åring. Eftersom han...
Svar
2
· Visningar
1 740
Senast: Linnah
·
Avel Jag har ett sto som är registrerad i Oldenburg samt även stambokförd i Hannover. Hon ska inte betäckas i år, men jag kom ändå att...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: QuickStar
·
J
Avel Har ett halvblodsto som jag inte riktigt vet vad jag ska ha för hingst till? Hon är 20 år så det måste vara en hingst med hög...
Svar
7
· Visningar
1 539
Senast: Tranquility
·
H
Avel Vad är det för skillnad på premiering av sto med föl och stambokföring? (läser i en kalender över kommande utställningar) Försöker...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: Helan
·
S
Avel Jag har en egen uppfödd ponny, en korsning. Pappan ej avelsgodkänd och så inte heller mamman. Därför blir det ju okänt på... 2
Svar
22
· Visningar
1 937
Senast: Elektron
·
S
Avel När blir dom könsmogna ungefär? Min hingst är född tidigt i februari....
Svar
9
· Visningar
1 108
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025