Pass fråga

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sambeon
  • Startdatum Startdatum
Sv: Pass fråga

Ok, då förstår jag vad du menar med DNA-typningen. Men det måste varit ganska länge sedan?

Ang. ej godk hingst så tolkade jag nog det på ett annat sätt än du menade. Finns ju ej gdk hingstar som t ex är avelsvärderade och har ägare som för språngrulla etc och då är det ju som du säger ingen skillnad. Men sen finns det ju ej gdk hingstar som bara betäcker hejvilt, eller tjuvbetäckningar etc.

Sannolikheten är inte jättestor att det blir fel pappa även om man bara testar mot en förälder. Men visst är den större än om man testar mot båda.

Tagit bort krav på DNA på mamman? Närdå? Jag skulle skicka tagel för DNA-test från både sto och avkomma för 6 månader sen (halvblod).

Kollade ASVH och det beror på när man beställer passet.

Om registreringsansökan skickas in efter den 31/12 födelseåret krävs DNA-analys mot både moder och fader. Är modern inte tidigare DNA-testad måste DNA-prov för henne bifogas registreringsansökan.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 575
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 868
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 231
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 576

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka