Äta lax som stått framme?

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare pepp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 1 015

pepp

Trådstartare
Vi lagade lax igår, som vi såklart glömde framme under natten. Den har stått i burk med lock på.
Kan man äta den även idag eller är det kört? :(

Är det en maträtt som går att värma upp ordentligt och allt luktar och som det ska så hade jag förmodligen ätit utan att ens fundera på det. Har dock plåtmage och aldrig blivit magsjuk eller ens lite dålig i magen av någonting trots tämligen riskfyllt kulinariskt leverne 😅
Samma här, kört i mikron typ 2 minuter och sen mumsat i mig. Men också begåvad med plåtmage.

Är det en maträtt som går att värma upp ordentligt och allt luktar och som det ska så hade jag förmodligen ätit utan att ens fundera på det. Har dock plåtmage och aldrig blivit magsjuk eller ens lite dålig i magen av någonting trots tämligen riskfyllt kulinariskt leverne 😅

Samma här! Blir det att jag lagar mat sent och typ lasagne lät jag definitivt den stå på köksbänken till morgonen efter innan jag satte den i kylen när jag inte hade balkong. Eller över tiden jag var i stallet typ 4-6 h.

Liknande trådar

Samhälle Det här har berörts i tidigare trådar, men egentligen inte fått en egen tråd. Den sill (strömming) och skarpsill som borde utnyttjas av...
Svar
11
· Visningar
1 021
Senast: Mia_R
·
Mat Från och med idag kan man rösta på Årets matbluff 2024: https://www.aktavara.org/212780/rosta-matbluff-2024 Vilken vara får din röst... 6 7 8
Svar
158
· Visningar
7 211
Senast: Mineur
·
Hundhälsa Min tik opererades igår kl 15 för akut livmoderinflammarion. Den var tydligen nära att brista. Hon fick komma hem kl 20 igår. Igår... 2
Svar
37
· Visningar
4 508
Senast: Ratax
·
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
521
Senast: Elbe92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025