En fråga till er med plåtmage, hur får man det? Går det att vänja den?
Jag har alltid haft det, likadant med min mamma och mormor så jag misstänker att det är genetiskt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är inte känslig egentligen, eller nojig, men har IBS-mage och laktosintolerant så min mage reagerar lite hippt som happt på precis allt den vill och känner för. Eftersom det inte finns någon rim och reson på vad den reagerar på ibland så trotsar jag ju den- för att kunna äta, men vet inte om det har någon effekt åt plåtmagehållet för mig. Men ibland undrar jag hur det hade sett ut med en normal mage. Spionen kunde bara äta torrfoder när jag köpte honom annars ballade hans mage ur, helt ovan vid något annat. Kan säga att han i dag äter allt utan problemI mitt fall så har jag alltid varit sådan. Sen kanske det går att härda den men jag har aldrig behövt det.
Är dock absolut onojig och ibland tror jag att det hjälper mer än någon som kanske har motsvarande mage men stressar över renlighet, bakterier osv.
Ja antagligen!Jag har alltid haft det, likadant med min mamma och mormor så jag misstänker att det är genetiskt?
Den rätten hade jag inte tvekat alls för att den stått ute i köket över natten, hade ätit även om den stått ute hela dagen efter också, särskilt nu vintertid.
Jag är inte känslig på det viset, men får alltid ont i magen av pommes (om jag köper ute), magen tycker inte om rålök eller för mycket lök i mat t.ex.En fråga till er med plåtmage, hur får man det? Går det att vänja den?
Alltid haft en svhysst mage, det enda den verkligen inte gillar är motion, eller värme, när den är full. Då blir den jätteond och måste på dass direkt!En fråga till er med plåtmage, hur får man det? Går det att vänja den?
Min gräns går vid hund och katt, skulle aldrig äta något de varit på med tanke på vilka läska saker deras munnar varit i kontakt med.
Värme låter ju skumt?Alltid haft en svhysst mage, det enda den verkligen inte gillar är motion, eller värme, när den är full. Då blir den jätteond och måste på dass direkt!
Tror vi bara börjat förstå hur magen egentligen fungerar, med olika hormoner som vi upptäcker nya hela tiden, och samverkan med bakterierna.
Bajstransplantation kan kanske bli en verksam behandling för IBS i framtiden tex.
Jag är hyfsat obrydd ändå, äter med skitiga händer osv, vem har inte ätit i stallet tex? Eller skogen? Sånt har jag aldrig brytt mig om, däremot datummärkning, men jag är mindre noga nu med vissa saker, den här rätten skulle jag inte äta då det dels är fisk och dels mjölk/grädde i, som båda blir dåligt fort, men annars är jag inte så noga. Jag har däremot inte delat något med någon annan utan att vara noga med att torka bort deras bakterier/saliv först eller ta glas.... Vägrat äta ur någon annans gaffel osv.Säkert genetiskt och hur pipplig man varit under livet.
Jag har alltid varit helt obrydd, kan äta sånt jag tappat på golvet, bryr mig inte om datum så länge det är fräscht, delar morötter med hästen, äter med skitiga händer i stallet och på tävlingar, delar drickor med kollegor osv.
Har ingen bakteriskräck öht vilket jag tror är sunt.
Har aldrig blivit magsjuk, är väldigt sällan sjuk öht.
Jag är hyfsat obrydd ändå, äter med skitiga händer osv, vem har inte ätit i stallet tex? Eller skogen? Sånt har jag aldrig brytt mig om, däremot datummärkning, men jag är mindre noga nu med vissa saker, den här rätten skulle jag inte äta då det dels är fisk och dels mjölk/grädde i, som båda blir dåligt fort, men annars är jag inte så noga. Jag har däremot inte delat något med någon annan utan att vara noga med att torka bort deras bakterier/saliv först eller ta glas.... Vägrat äta ur någon annans gaffel osv.
Skulle aldrig dela något med mina djur även om de får äta upp mina rester på tallrikar och så, de hamnar ju i diskmaskinen och blir rena igen, men de får inte smaka med min gaffel för att jag sedan ska använda den vidare i min mat.... De slickar ju sig i diverse kroppsöppningar för att hålla sig rena osv, det gör åtminstone inte människor...
Har aldrig haft just magsjuka trots att hela familjen legat. Inte mina barn heller.
För ett par veckor sedan jobbade jag med en kollega som höll på att hosta lungorna ur sig, snorade och snörvlade. Jag snyltdrack av hans propud hela veckan. Jag är väldigt mycket det som inte dödar härdar![]()
Eller "Ont krut förgås inte så lätt"?![]()
Inga problem.Vi lagade lax igår, som vi såklart glömde framme under natten. Den har stått i burk med lock på.
Kan man äta den även idag eller är det kört?![]()