Sv: Ni som är insatta i avel.
Ja Cagancho tycker jag bara mer och mer om. Men blir hans avkommar mot det hetare hållet? Min flicka är ju het och hoppar, bockar och studsar mellan hinderna av ren glädje.
Jag har en fyraåring e cagancho u fullblod e royal conductor xx. mamman har lämnat ganska stort iofs men min är 175 och på väg uppåt
han är helt perfekt i temperamentet uppsuttet, oerhört ridbar trots storlek, snygg överlinje, mkt bra galopp (dock dålig trav, men det kommer väl med balansen), jättefin hoppteknik, bara lite valpig och tonåring fortfarande. naturlig bjudning, men ej het.
är däremot rätt knepig att hantera, har blivit bättre med mycket jobb, men är snäll, intelligent och godhjärtad. mamman har lämnat knepiga avkommor innan.
stuteriet jag jobbat vid har två helbröder e cagancho-le mexico. också stora <170. har oxå haft sina egenheter och behövt en del jobb, men fungerar bra i temperament och ridbarhet. det stoet lämnar oxå avkommor med mkt i huvudet.
de caganchoavkommor jag har sett (den äldsta 6 år)har samtliga varit känsliga och en aning "nerviga" om man kan säga så, men väldigt trevliga individer.