Looping- underskattad?

Sv: Looping- underskattad?

Looping är ju i mitt tycke väldigt tung och grov i typen, lämnar han lika grovt? De föl jag sett har varit väldigt fina, men jag tror att jag bara sett en vuxen som visserligen var väldigt fin men jag vet inte vad som var mer i henne. Jag tycker ju att Landlord var snyggare, men Ole som tidigare ägde dem bägge vet jag föredrog Lopping som han tyckte var väldigt trevlig.

Jag har förmånen av att ha sett Looping själv under ryttare ett antal ggr när han var yngre och då var det en mkt elegant och inte speciellt grov häst.

Mkt tråkigt att höra, jag hade tänkt att åka och hälsa på honom i påsk.
Ännu en hingst som inte uppskattats efter förmåga.

Nej vad tråkigt.

Han som var som himla go.

Jag har en avkomma av Looping.Som nu är 3år.är ca 166 vid manken.
Ångrar inte en sekund att jag valde Looping till pappa.

Han skakades för flera år sedan.

En usel bild tagen för två år sen, men jag har i alla fall tagit den själv
Looping3.jpg

Jag har varit i kontakt med några Looping avkommor, mycket trevliga i tempramentet! Ca 165-167 cm, bra gångarter och även bra hoppförmågor.

Jag letar gärna efter Looping i stammen då de verkar vara vettiga i skallen.

Men ååå bara för att jag äntligen bestämt mej för o ta honom till mitt sto.
Skit oxå :(

RIP Looping

Ja de finns men var främst färsk semin jag var intresserad av. men får kanske kolla upp det frysta.

Liknande trådar

Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 091
Utrustning Satt och funderade lite på det här med bett till Herr Häst i olika situationer. Han är ju ganska "tung" i kroppen, och lite av...
2
Svar
24
· Visningar
2 130
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 979
Senast: Milosari
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka