vilken hingst till detta sto?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare black_famous
  • Startdatum Startdatum
Sv: vilken hingst till detta sto?

Om du använder sökfunktionen här på buke lär du hitta endel trådar om Warsteiner :)

Hej! Är det en kronisk skada eller är hon tillfälligt sjuk? Det är nämligen mkt osmart att ta föl efter ett sto som inte är friskt eftersom att det då finns stor risk för att sjukdomarna förs över till fölet också. Jag tycker att du ska köpa denna månadens Hästmagasinet som är Avelsspecial denna månad, där står det en hel del man behöver veta om avel. Mvh Sandra

Oh my. Jo för i denna månadens hästmagasinet lär man sig aaaaallt man bör veta om avel. Suck. TS har skrivit typen av skada, och en gaffelbandsskada är med största sannolikhet inte ett arvbart sjukdomstillstånd.

Vad det gäller hingstaval hade jag hellre valt Damino SD framför Warsteiner. Har sett båda två och Damino har en mycket mer tilltalande gång än Warsteiner. Damino har ett rundt luftigt rörelsemönster med massor av power. Warsteiner är i mitt tycke för markbunden, visserligen elastisk, men faller inte mig alls i smaken. Damino har dessutom en mycket modernare typ med massor av luft inder magen. En riktigt fin hingst! Enligt ägaren hoppar han även bättre än vad bruksprovspoängen visade. Var lite för laddad under bruks och hoppad på studs... Han har syskon som har hoppat 9-9 och hans mamma hoppade 7-8.

men snälla jag är inte dum i huvudet jag vet detta mycket väl att man inte ska avla på ett sto med något som kan påverka avkomman!!!! tidningen har jag köpt och som sagt är detta inte mitt första föl med detta sto...

Jag såg Daminos löshoppning och tyckte han såg ut att ha rikitgt bra teknik. Men som du säger, undan gick det, han tog allt på studs så till sist fick de göra halt 5 meter från första hindret, med huvudet bort från hinderna, och släppa därifrån :p

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
707
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 627
Senast: Mabuse
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka