Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel Vi har precis beställt semin för 2 hoppston som vi vill ha föl på tills nästa år. Det här blir våra första föl, och vi är supernervösa...
Svar
16
· Visningar
2 879
Senast: athena
·
S
Avel Måste bara få höra om fler har erfarenhete från detta , Ena dräktiga damen har som ett öden under i pricip hela magen och mellan...
Svar
15
· Visningar
7 293
Senast: Skogstroll
·
S
Avel Jag har försökt hitta mer info och framför allt BILDER på dessa 2 hingstar men det verkar nästan hopplöst... :( Rovers är en holsteiner...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: Solve85
·
N
Avel Ska ev. låna ett Sto efter Cardento och betäcka i år. Så nu letar jag lite efter ev. hingstar,men jag hittar inga? Alltså finns de ngn...
Svar
17
· Visningar
2 389
Senast: Camaro
·
Avel Skulle vilja veta mer om vad t.ex. mamman till min Hannoveraner har gjort. Hingstarna är ju betydligt enklare att hitta information om...
Svar
5
· Visningar
1 077
Senast: LucyShow
·
Avel ...för samma sto? Kan jag räkna med att mitt sto som fölat 2 gånger innan och gått 1 månad över tiden gör så igen? Den 24 mars har hon...
Svar
19
· Visningar
1 258
Senast: cutty
·
Avel Undrar hur ni som är erfarna uppfödare tänker i denna fråga? Är det viktigt för er att ha sett hingsten ni betäcker med i...
Svar
12
· Visningar
1 210
Senast: SiZo
·
F
Avel Mitt sto har nu fölat, detta på dygn 321. En stark och mkt fint litet fuxsto. Jag har dock upptäckt att hon är något x-bent på ena ev...
Svar
11
· Visningar
1 922
Senast: fladdermusen
·
C
Avel Hej! Kommer ev. att betäcka mitt 3 åriga His Highness - Seewind (trakh) - Schwarm (trakh) sto i år om jag kan hitta någon hingst som...
Svar
10
· Visningar
1 679
Senast: Sar
·
V
Avel Vad tycker ni eller vad vet ni om denna hingsten? Själv tycker jag átt han har jätte trevlig härstamning och ser själv väldigt trevlig...
Svar
9
· Visningar
4 406
Senast: Viper
·
R
Avel Jag har bestämmt mig nu att ta och betäcka mitt sto med en ikke godkänd hingst, har funderat på detta i 1år nu & eftersom jag har känt...
Svar
6
· Visningar
1 127
Senast: lancelot
·
W
Avel Jag fick reda på idag att mitt sto har en liten förändring i båda bakbenen. Men det är INTE spatt. Veterinären sa att det fanns en liten...
2
Svar
35
· Visningar
2 635
Senast: Mia_R
·
V
Avel Nu har jag försökt forska lite om denna hingst men då jag inte förstår tyska får jag inte fram så mycket. Vad vet ni om denna hingst...
Svar
13
· Visningar
2 537
Senast: Stilton
·
L
Avel Hej! Vet att vi alla tycker olika, men hur gör/skulle ni göra. Jag har tre ston som alltid är tillsammans, nu ska den yngsta föla. Ska...
Svar
11
· Visningar
2 852
Senast: pebermynte
·
Avel Nu har jag lite funderingar angående att betäcka ett riktigt sursto, bits, sparkas och är riktigt lynnig i temperamentet...
2
Svar
21
· Visningar
1 817
Senast: ElinaS
·
Avel Jag funderar på att låta mina dräktiga ston gå på lösdrift nästa vinter, en ordentlig lösdrift med grusad matplats och grusat utanför...
2
Svar
36
· Visningar
4 119
M
Avel Var inne på Rid och sportponnyföreningens hemsida för att titta på deras hingstar. Där stod BRP och ett nr efter och sen SP med ett nr...
Svar
14
· Visningar
1 296
Senast: Mia 61
·
L
Avel Någon som vet något eller har intressanta tankar eller vetskap kring denna typ av korsning.
Svar
2
· Visningar
1 112
Senast: tesora
·
Avel Hej, vad har ni för tips om övervakning av ston som ska föla? Jag tänker då främst på teknisk övervakning som videokameror etc. Hur...
2
Svar
35
· Visningar
5 064
Senast: escade
·
Avel Så här står det: Om stoets avkommor har goda prestationer på bedömningar eller tävlingsbanan är det en god idé att få stoets...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025