Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Satt och kollade lite på nätet och läste att ston med föl vid sidan är lämpliga att seminera med fryst. Då tänkte jag att (om allt går...
Svar
6
· Visningar
2 457
Senast: Emsan
·
  • Låst
Avel Har vi inte haft en nålad tråd där kunniga kan hjälpa mindre kunniga med hur stor % chans man har att få olika färger på sina avkommor...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: ameo
·
N
Avel Hej! Har en underbar b-ponny (129,6 cm) född- 96:love: som vi gärna skulle vilja ta ett föl på. Hon har aldrig tidigare haft föl, men...
Svar
4
· Visningar
942
Senast: cirkus
·
Avel Läste just att Lancier dött i morse. Stort beklagande till hingstägarna :( Källa; hans hemsida
Svar
4
· Visningar
1 468
Senast: prallan
·
Avel När jag var liten så hade jag en dröm om en vit häst med svart man och svans och svarta ben. Och här är en tragisk video - men där finns... 2
Svar
21
· Visningar
5 575
Avel Ska nu registrera min åring i ASRP (svensk ridponny) Och funderar över de olika alternativen.Hon blev till genom tjuvbetäckning och...
Svar
14
· Visningar
1 293
Senast: Skogstroll
·
S
Avel Vill höra lite hur det funkat hos er andra, Har era ston alltid fått vaxproppar så pass tidigt innan att ni kunnat veta exakt dygn eller...
Svar
13
· Visningar
4 508
Senast: MalinJ
·
N
Avel Hejsan! Jag undrar om ni strör med olika saker om hästen har föl vid sidan eller ej. Likaså, vilket strö använder ni er av när det är... 2
Svar
22
· Visningar
1 996
Senast: Lady
·
S
Avel Vi har precis beställt semin för 2 hoppston som vi vill ha föl på tills nästa år. Det här blir våra första föl, och vi är supernervösa...
Svar
16
· Visningar
2 883
Senast: athena
·
S
Avel Måste bara få höra om fler har erfarenhete från detta , Ena dräktiga damen har som ett öden under i pricip hela magen och mellan...
Svar
15
· Visningar
7 322
Senast: Skogstroll
·
S
Avel Jag har försökt hitta mer info och framför allt BILDER på dessa 2 hingstar men det verkar nästan hopplöst... :( Rovers är en holsteiner...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Solve85
·
N
Avel Ska ev. låna ett Sto efter Cardento och betäcka i år. Så nu letar jag lite efter ev. hingstar,men jag hittar inga? Alltså finns de ngn...
Svar
17
· Visningar
2 390
Senast: Camaro
·
Avel Skulle vilja veta mer om vad t.ex. mamman till min Hannoveraner har gjort. Hingstarna är ju betydligt enklare att hitta information om...
Svar
5
· Visningar
1 078
Senast: LucyShow
·
Avel ...för samma sto? Kan jag räkna med att mitt sto som fölat 2 gånger innan och gått 1 månad över tiden gör så igen? Den 24 mars har hon...
Svar
19
· Visningar
1 261
Senast: cutty
·
Avel Undrar hur ni som är erfarna uppfödare tänker i denna fråga? Är det viktigt för er att ha sett hingsten ni betäcker med i...
Svar
12
· Visningar
1 211
Senast: SiZo
·
F
Avel Mitt sto har nu fölat, detta på dygn 321. En stark och mkt fint litet fuxsto. Jag har dock upptäckt att hon är något x-bent på ena ev...
Svar
11
· Visningar
1 923
Senast: fladdermusen
·
C
Avel Hej! Kommer ev. att betäcka mitt 3 åriga His Highness - Seewind (trakh) - Schwarm (trakh) sto i år om jag kan hitta någon hingst som...
Svar
10
· Visningar
1 679
Senast: Sar
·
V
Avel Vad tycker ni eller vad vet ni om denna hingsten? Själv tycker jag átt han har jätte trevlig härstamning och ser själv väldigt trevlig...
Svar
9
· Visningar
4 410
Senast: Viper
·
R
Avel Jag har bestämmt mig nu att ta och betäcka mitt sto med en ikke godkänd hingst, har funderat på detta i 1år nu & eftersom jag har känt...
Svar
6
· Visningar
1 130
Senast: lancelot
·
W
Avel Jag fick reda på idag att mitt sto har en liten förändring i båda bakbenen. Men det är INTE spatt. Veterinären sa att det fanns en liten... 2
Svar
35
· Visningar
2 640
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka