Hopphingst med hög exteriörpoäng?

Sv: Hopphingst med hög exteriörpoäng?

Kul!
Väntar en efter Ludde-xx om 5 v.
Om den ser fin ut kan det bli en repris i år...

Mitt sto är en Brandenburger e:Drosselbart - Jirko.
Så jag kan ju välja fritt bland hingstarna utan att krocka i stammen!

Jättefin! :laugh:

Var på Flyinges hingstvisning igår och blev förtjust i Colmar. Han hoppade ju så enormt lätt!

Ja det var Leuthen - Cortez. Men så fort man frågade om temperamentet på Leuthenhästar eller läste annonser om sådana till salu, då var det i stort sett alltid mkt gott temperament på dem!

Min häst var ju ingen som försökte sparka folk, men han var kaxig och tuff. Och ju äldre han blev så blev han mer och mer medveten om det också!
Min känsla som ryttare och hästägare blev ju att jag var fullkomligt värdelös, vad jag än gjorde så gick det åt h-e!
Så jag kan fortfarande med nuvarade häst få en förvånad men hisnande känsla JAG KAN JU när något som inte fungerat på/med min nuvarande häst plötsligt funkar bara för att jag försöker igen eller tränar mer! :laugh:

Jag tycker du kan väldigt mycket, när jag var en små tjej var du allt min stora idol i stallet! :D

Tack! Mamman är e Landkaiser-Argentinus och är dräktig med Ludde igen :laugh:.

Min kille e Ludde född -08. Nu 156 i mankhöjd och 159 över rumpan. Fantastiskt temperament (och mattes favorit :D )

030.JPG

Gud vad han är lik sin bror, har en bild på P i hagen när han travar och visar upp sig och de är riktigt lika. Jätte fin är han.
Ska bli intressant att följa honom.

Liknande trådar

Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 601
Senast: tuaphua
·
Avel Lite spin-off på den mest kompletta hingsten-tråden som jag smygläst ett tag, men att blanda hopp- och dressyrblod känns närmast tabu...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 131
Senast: Karoliten
·
Avel Det är inte alls aktuellt nu, men leker lite med tanken vilken hingst jag skulle använda om jag skulle betäcka detta sto. I framtiden...
Svar
1
· Visningar
940
Senast: maria_b
·
Avel min donna blir 7 i vår och nu är det bestämt, hon ska betäckas snarast möjligt :devil:, har pratat om det i flera år, mest för att jag...
Svar
11
· Visningar
1 370
Senast: ekeby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Guldfasanerna
  • Valp 2025