Gällande kastningar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sighttosee
  • Startdatum Startdatum
Sv: Gällande kastningar

När mitt sto kastade sitt föl 2001 tog veterinären prov på inälvorna. Lunga lever och mjälte har jag för mig att det var. /AFF

Stämmer också men det går även att "bara" ta från navelsträngen det har de gjort på vårt ponnyföl som hade det för ca 6 år sedan.

Nu två månader efter att min kastade funderar jag fortfarande på varför ???
Men ångrar ändå inte att vi struntade i att ta prover, skulle inte heller velat att de rotat i henne. Nu har vi istället en liten grav istallet som vi tänder ljus vid, barnen och jag. Jag kommer troligen att betäcka om nu till sommaren, man kan väl inte ha sådan otur två gånger eller ?? Eftersom ett sto till i stallet är dräktig så lär vi ju få veta om det var abortvirus, för då finns ju risken att hon kastar så småningom.

Det behöver inte bli så, vi hade ett ponnysto som fick abortvirus, kastade sitt fullgågna föl ca 1 vecka innan beräknad,detta var i slutet av maj, stoet som stig boxen brevid fölade en helt normal frisk stounge i augusti!! Så hoppas på det bästa!:)

Det behöver inte bli så, vi hade ett ponnysto som fick abortvirus, kastade sitt fullgågna föl ca 1 vecka innan beräknad,detta var i slutet av maj, stoet som stig boxen brevid fölade en helt normal frisk stounge i augusti!! Så hoppas på det bästa!:)

Jag hoppas du har rätt, eller att det inte var abortvirus. Man kan ju inte vara lugn innan fölungen är född och ser frisk ut. Två månader kvar....:confused:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 583
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 666
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 357
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Guldfasanerna
  • Valp 2025