Dressyrstammad dubbeltalang

Sv: Dressyrstammad dubbeltalang

De kan knappast anses som dressyrstammade med en pappa och farfar gått svår hoppning och en morfar som var den första hingst som hoppade 10 på bruksprov.

Biggles pappa har ju gått svår dressyr, så någon gång borde ju stammen börja räknas som dressyr stam

Biggles morfar har gett fler hopp- än dressyrhästar och hans mamma gick medelsvår hoppning. Biggles mormorsfar hade två helbröder som gick svår respektive medelsvår hoppning.

Sto eller valack, ungefär hur gammal?

Valack, tror den hette Good Times. Troligen född mellan 89-92. Hittar dock den inte på blupen, är med all sannolikhet en med namn okänt. Är dock rätt säker på att den såldes till Norge.

Kollade några resultat från kvalitet på GF-avkommor och en del hade hoppat 7-8 åtminstone.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 862
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 943
Senast: Kajsalisa
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 719
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag känner att jag behöver miljöombyte, rejäl värme, sol, salta bad, god mat... Det var något jag gjorde ofta innan jag blev sjuk för...
2
Svar
22
· Visningar
989

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat