Avla på ett "sursto"

Sv: Avla på ett "sursto"

I mitt stall finns ett travarsto som är ett riktigt sursto. För tre veckor sen fick hon föl. Första veckan var hon en god mamma men sen har hon blivit ilsken igen. Hon sparkar och biter efter honom så att han står och trycker i ett hörn. Idag har ägaren monterat in en planka i boxen för att skilja av den så fölet har någonstans att fly när mamma får spel.

Det är inte bara avkommans temperament man ska tänka på utan också hur stoet är mot fölet den tiden de är tillsammans och om hennes beteende kan skada fölet.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 627
Senast: Mabuse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 981
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 320
Senast: Masse
·
Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
16 487

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat