SWB, hög ridbarhet och hög hållvarhet?

Zafferano?

Annars har vi 4st e: For Romance I i stallet där en inte är inriden än, men de andra är 8-10 år och har jättefin ridbarhet alla tre (tävlar upp till svår klass, min är yngst av de ridna och har precis kvalat till MSVA. Den som går svår klass är riden och utbildad av en ung tjej som haft honom sen han var 4). Alltså de har kvalitéer och talang för tävling, men är även ridbara för vanliga människor.

Hållbarhetsmässigt så har de skador jag känner till varit av typen ”bula från smäll i hagen”.
Ja jag har varit inne lite på honom eftersom både du och @Amanda_F verkar ha såna vänliga avkommor.

Skulle jag kunna garantera ett gult föl e. Zafferano så hade jag kunnat fundera på det men jag vill verkligen inte ha en fux...

Helst skulle jag ju gärna betäcka med Total Hope men vet inte om det går att få tag på honom här i Sverige. Någon som vet? Och sen kanske det blir lite väl dyrt? På ett 17-årigt maidensto dessutom. 🤪

Ja jag har varit inne lite på honom eftersom både du och @Amanda_F verkar ha såna vänliga avkommor.

Skulle jag kunna garantera ett gult föl e. Zafferano så hade jag kunnat fundera på det men jag vill verkligen inte ha en fux...

Helst skulle jag ju gärna betäcka med Total Hope men vet inte om det går att få tag på honom här i Sverige. Någon som vet? Och sen kanske det blir lite väl dyrt? På ett 17-årigt maidensto dessutom. 🤪

Jag känner en avkomma efter Total Hope, fantastisk trevlig häst! Superbra psyke och väldigt fin modell. Helt okomplicerad vid inridning, det var bara att hoppa upp och rida och då var den väldigt lite hanterad innan.

Nu är hon inte jättegammal men skulle även tänka ung hingst med bra spermakvalitet.
Om du gillar Sibelius så finns ju hans lillebror Santorio ( Vivaldon-Prestige-Master) som är pappa till min åring.
Jag tror de ska visa honom i år igen. Förra året tror jag han missade pga någon sårskada.
Jag var helt säker på att jag skulle få en fux igen eftersom jag fick en efter Vivaldon men ut kom en svart unge med stjärn. 😄

Hon verkar snäll så här långt o Santorio är supertrevlig.
Sen verkar Zafferano lämna väldigt trevliga avkommor och även For Romance som redan nämnts.
St Schufro är väl också en fin hingst. Var flera som rekommenderade honom när jag skulle betäcka.😊
Vad kul ändå! Hoppas du får en liten fin fölis nästa år. Det är verkligen otroligt roligt men också väldigt ångestframkallande..😂

Liknande trådar

Avel Mitt nyligen inköpta Gotlandsrussto har ett helt fantastiskt psyke och är en perfekt liten kör -och barnponny. Supertrygg, lugn och... 2
Svar
25
· Visningar
3 647
Avel Detta kommer att bli mitt första föl och jag känner att jag kanske inte alls är så påläst som jag borde vara. Kan ingenting men pluggar...
Svar
18
· Visningar
3 739
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 450
Avel jag har precis köpt ett 4 årigt fbl sto som jag har lite funderingar på o betäcka nu i år... Hon är E: Cajun Cadet och UE Jape... 2
Svar
21
· Visningar
3 480
Senast: token
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025