Business x

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
Sv: Business x

*kl*

Jag gillar också den hingsten! Har velat haft en avkomma efter honom men det verkar inte finnas så många, det var en som var till salu i början av året men den blev såld ganska fort :cool:

Ja det är skit att han inte är godkänd funderar ändå att ta honom till båda mina ston men få gråa papper är inte så roligt.
Dom skulle ta han till Tyskland eller Danmark och visa han där. Han skulle passa bra till mitt Corland och Cortez sto.

Jag hoppas dom visar honom på prestation framöver...
Jag skulle gärna se honom som fader tilll ett stoföl efter vår Carismomärr...

Jag hoppas dom visar honom på prestation framöver...
Jag skulle gärna se honom som fader tilll ett stoföl efter vår Carismomärr...
Problemet är nog att meriter i fälttävlan inte se som tillräckligt bra, verkar det som... De får nog se till att starta honom på högsta nivå i hoppning eller dressyr också, med framgång, om han ska ha en chans. För ska jag vara ärlig så tror jag att det ska mycket till för att de ska släppa prestigen och godkänna honom. Det var väl inte prestationerna som brast senast heller, de tyckte väl inte att han hade ngt att tillföra vbl-aveln helt enkelt... Och då undrar man ju i så fall VAD de ska kräva av en anglo för godkännande, när ett engelskt fullblod, som enbart gått löp och visas fram bara grundriden i alla gångarter, godkänns utan att någon lyfter på ögonbrynet...

Kan inte mer än att hålla med, varför är det så oändligt mycket högre krav på honom bara för att det råkar vara lite arabblod i honom? Bara för att vi inte har anglolöp i Sverige? Gälls löpmeriter på anglos från Frankrike? Vi behöver en anglo, och så finns det en anglo som kan passa riktigt många ston, som dessutom har meriter och god stam. Tycker det är skam på torra land att han inte ska få vara med och förädla vår varmblodiga ridhäst.
Vi behöver Business och fler anglosar!
U

För ngt år sedan hade jag utan att tveka hållit med dig, men sedan de godkände Chicago Z, trots att flertalet av "den innersta kretsen" ibland hingstnämden sagt att "han aldrig kan få så bra meriter så att han kommer att släppas igenom med det bakstället..."
Jag håller tummarna för Business*,även om jag inser att ni förmodligen har rätt,men som sagt- under har hänt förrut!
Annars kanske vi gör en med grå papper...

Robbin godkändes ju på meriter i fälttävlan, men det var länge sen så det uppskattas kanske inte lika mycket idag:(

Jag kan tänka mig att köpa/låna ett sto bara för honom:d

Jag Skulle inte tveka att ta honom till mitt Cortez-Judex**sto hon behöver lättas upp och mer uthållighet och flås hon är en rejäl bit fast fullblodet finns där.Business far Stubin var före sin tid han skulle verkat mer i aveln då för 10-15år sen och vi hade haft mer angloblod längre bak i våra ston idag.

Apropå denna jättefina hingst :love: , var står han på station? Naturlig bet eller finns det TAI också? Kostnad? Har ett fbl. sto som vi leter efter en lämplig kandidat till!

Väldigt tacksam för svar!

Senast ändrad:

Han finns bara på FAI

Kostar 2000kr i språng (3doser) och 3500kr vid 90dygn alt. 4500kr vid levande föl.
Han har mycket bra dr. statiskt.

Detta enligt ägarna som jag pratade med härom dagen.

Åtminstone mitt ena sto ska gå till honom nästa år :love:

Jag hade en Buisness avkomma som jag sålde förra sommaren, Mkt trevlig och hade stor hopptalang, mkt bra galopp och snygg. Märktes dock att han stod högt i blod och hade nerv. Men snäll och trevlig samt mkt lättlärd och stor hopptalang.
Slutar nog p åca. 163-164 occh god typ trots att hans mamma var ren arab, så Business nedärver bra storlek och förmåga. Samt sin goda galopp, jag har även fått höra det från Angloförbundet som jag haft en hel del kontakt med.

Mvh / /Jessicahttp://i126.photobucket.com/albums/p112/tashinajess/5.jpg

Puttar denna fråga istället för att fråga om. nu är han ju godkänd oldenburgförbundet, gör detta någon skillna dom man vill betäcka sit SWB-sto med honom? eller blir det grå papper i asvh ändå?

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 015
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Avel Hej ni hästkloka! Har precis fått ett friskt och påhittigt föl här hemma. Men av ren nyfikenhet och även en del okunskap så undrar jag...
Svar
3
· Visningar
523
Senast: Görel
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 073
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI
  • Guldfasanerna