Ridponnyavel - avelsvärdera

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lothlorien
  • Startdatum Startdatum
Sv: Ridponnyavel - avelsvärdera

Den här hingsten kan väl aldrig bli godkänd för ridponnyavel!? Det kan bara ridponnyhingstar, eller hur? Han kan bli godkänd som arab, och användas inom ridponnyavel. Som rensarsig arab kan han aldrig bli pappa till en ridponny-avels-hingst. Rätta mig om jag har fel!

Fullblodsaraber med full stam kan visas för eventuellt godkännande inom svensk ridponny. Återigen: läs hingstreglementet! www.asrp.se och/eller http://www.svehast.se/ Kiran ox RP 111 (död), Aydin ox RP 121 och Shalomon ox RP 140 har alla godkänts för svensk ridponnyavel.

De kan även ge avkommor som kan bli godkända rp hingstar även om de själva inte är godkända för rp avel.
Tex. En arabhingst som gjort arabernas bruksprov betäcker ett rp sto .... avkomman blir en 93a o de får numer göra bruksprov för rp.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 082
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: Shaggy
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 387
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 235
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp!