Glansevin Gadabout RW 80

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Boop
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 554

Boop

Trådstartare
Är det någon som vet något om avkommorna till Glansevin Gadabout. Jag tänkte mest på prestationer men också hur dom är psykiskt.

Sv: Glansevin Gadabout RW 80

En vän till mig har en som är 5 i år u. fullblodsmamma. Den är super både exteriört och gångartsmässigt (10 mässig), hoppar fantastiskt MEN jag har hela tiden påpekat att om det varit en hingst hade man kastrerat den... :crazy: Den är INTE lätt att hantera och skållhet i pannan... Men en super ponny! Möjligen dämpar den sig något med åren.. Men jag tror den kan bli helt oslagbar under rätt ryttare i hoppning!

Hej Jag Har Två Stycken Ponnyer Efter Glansevin Gadabout Ett Sto och En Valack. Stoet Är en Ren Welsh E: Glansevin Gadabout UE: Carolinas Foxglove hon är en B-Ponny.
Min Andra ponny är en C-ponny som har en halvblodsmamma.
B-ponnyn har en enormt bra kapacitet för både hopp och dressyr men även Fälttävlan. Tyvärr har hon inte gått i mer än LB då hon var outbildad när vi köpte henne. Min C-ponny Har tävlat LA och även lite fälttävlan med tidigare ryttare( Jag har bara haft honom i 2,5 månad ) B-ponnyn kan vara lite stimmig ibland och är lättstressad medan min C-ponny är hur cool som helst.

Senast ändrad av en moderator:

Vår ena sekt B sto är e Glansevin Gadabout ue CC Targed.
Hon är super trevlig i temperamentet. En riktig barnponny. Förra ägaren tävlade hoppning p henne samt fälttävlan. Hur högt vet jag inte. Hon har även lämnat avkommor som kan hoppa.

En B-ponny som heter Gaddy (e.G.Gadabout) var väldigt framgångsrik på dressyrbanan för ett par år, även mkt framgångsrik fälttävlansponny.
Har suttit på och tränat en B-ponny lite (e.GG ue.Dito uue.Hellekis Timjan) efter honom som rörde sig mycket bra och hade ett underbart temperament, bra framåt. Hoppade bra och säker i fälttävlan. Hade lite problem med lösa benbitar.
Ett C-ponnysto jag hade hos mig under hösten (Diannie) hade honom som morfar. Kan förhoppningsvis gå internationellt, mkt bra rörelser, temperament osv.

Senast ändrad:

Min C-ponny Charlie IV har Glansevin Gadabout som morfar. Han är 139 cm hög och vi har tävlat upp till FEI dressyr, Lätt klass fälttävlan och LA hoppning. Hanns mamma heter Chamonix.

I475342W328H246V20070716T193953Z

http://mikaelaholmer.zoomin.se/I1457972W328H243V20080928T144345Z?scr=400e2c6f
http://mikaelaholmer.zoomin.se/I1179354W328H220V20080610T131306Z?scr=941dc743

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 183
Senast: Piaff
·
Juridik & Ekonomi Jag läser en bok just nu och känner igen en hel del från mitt eget liv. I boken finns ett gäng patientjournaler från huvudpersonens... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 990
Senast: Enya
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 832
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år... 2
Svar
29
· Visningar
2 374
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka