Men är det alltid läkare kollar sådant, jag fick ut hela min journal från psykiatrin snabbt som bara den när jag beställde den genom 1177. Tänker att läkare har väl inte så jättemycket tid att sitta och avgöra sådant. När jag beställde så kom den inom samma vecka. Detta var strax innan man började läsa dom på nätet.Nå, nu jobbar jag med det här och vi lämnar inte ut journaler utan läkares godkännande. Inte ens på vårdcentral gör vi det. Och det du skriver är ju vad jag också skriver. Så jag förstår inte riktigt vad du tycker inte stämmer.
Tillägg till detta är att man när man började kunna läsa sin journal på nätet, i Skåne som var en av de regioner som var först ut, så kunde man inte läsa just psykiatrins journaler, sina egna alltså, för att det var osäkert på hur bra det skulle vara för patienterna.
Det var journaler hela vägen ner till dom första besöken på bup och långa inläggningar och från kliniker som hunnit lägga ner så det måste varit en för mig okänd läkare som godkände den. Men inte kunde ju den ha läst igenom hela, men dom kanske vet utan att behöva läsa dom huruvida dom kan lämna ut eller inte.