Överaskning

Sv: Överaskning

Jag måste bara fråga om ni gjort DNA på hästarna så ni vet vem som är far till dem?? de såg ju riktigt trevliga ut!:)

Ja verkligen!
Lill-nisse försvann på en gång. Bodil var inte kvar så länge heller, och inte Molly's föl.
Så det är dags nu :)

Mmm, verkligen :laugh:
Den här & Adella åker ju iväg över sommaren, men det är ju ett par månader till dess och sen kommer de ju tillbaka igen :laugh:

Har flyttat in och installerat kameran idag, den funkar helt perfekt :)
Hon verkar trivas att bo ute i lagårn med Solis i lugn och ro :laugh: . Egen hage har hon fått också, Bodil skrämde ju halvt ihjäl henne igår :eek:, men nu är allt frid o fröjd :laugh::bump:

Oj! Vilken överraskning! :eek:
Det är dock väldigt kul med föl! :love:

Tyvärr så har jag bara gamla fölbilder att bjuda på än så länge, så du får ge dig till tåls lite ;)

Men du får en att titta på medans du väntar :idea:

23042171.jpg

Ååååh, Choppen! :love::love:
Lite högre när jag såg honom :angel:

Ja, det ska bli jättekul :laugh: . Finns inget mysigare än en egen fölunge som man får forma ända från början :love:

Något större var nog Choppen när vi bodde med dig :angel:
Förväntar mig att det blir en blandning av Choppen & Mendez som kommer ut nu, för de kan inte samsas om vem som ska återfödas i Adellas föl :angel::love::D

är så nyfiken, kan du inte lägga upp lite nya bilder å mage å juver... undrar när hon ska föla... :D

måste ju glädjas åt alla andras föl eftersom min inte kommer klämma ut sin förens om typ 4 mån.

Nu har jag äntligen fått till lite nya bilder. Har ju haft 25 minus här i flera dagar så då är det lite kallt om fingrarna att va ute och knäppa kort

Dessa är tagna idag då, och eftersom jag beräknade att hon var på dag 290-310 för 10 dagar sen så borde det vara runt 300-320 nu då

Nu har det ju varit riktigt kallt här ett tag och då har hon stannat upp lite i allt, men nu är det varmare igen, och genast växte juvret litegrann

Idag:
26252927.jpg

10 dar sedan:
n599422730_1297972_2563.jpg

Idag:
26252929.jpg

10 dar sedan:
26103998.jpg

Idag:
26252930.jpg

10 dar sedan:
26103999.jpg

Tycker att största skillnaden syns på sista juverbilden. Sen har ju magen ändrats lite också :laugh:

oooh det är så spännande

gården där jag jobbar har fått ännu ett oplanerat föl :d
hästen är utlånad på foder och dom som har henne hade ringt å sagt att det plötsligt stod ett skäckföl i boxen :D

det stoet har samma färg som ditt :love:

Jodå, det börjar närma sig nu :laugh:
Dock har det stannat av lite idag, förmodligen pga snöovädret i natt och i morse, men ikväll hade juvret växt till sig lite mer igen. Hon hetsäter, har förvärkar, har släppt bäckenbanden lite, trycker ändan mot väggen och vandrar runt. I hagen är hon galen och inne sover hon hela tiden. Ligger för tillfället helt utslagen och snarkar nåt kopiöst :D
Dröjer nog några dagar till tror jag :)

Har idag fått reda på att hon har gått tillsammans med en flock 1-2-årshingstar hos uppfödaren (som inte tror att så unga hingstar kan betäcka :cool::crazy: ) , så någon specifik pappa är nog bara att glömma att hitta, om inte fölungen har några speciella kännetecken som även någon av dessa unghingstar har :cool:
Synd, men samtidigt får ju inte avkomman gröna papper ändå, så det har ju inte så stor betydelse. Men det är klart det hade varit kul med en fullständig stam..
Iallafall så ska det tydligen vara fina hingstar med bra stam, så jag hoppas hon valde den bästa och gärna en som lämnar lite storlek :idea:

Senast ändrad:

Åhh, vad kul :laugh: . Häftigt med ett skäckföl :love:

Jag älskar Adellas färg :love: . Hoppas hon bleker av saaakta (fläckar syns ju inte så väl när hon är denna färg) :D :angel::idea:

slänger in 2 bilder så får du se hur vårt sto ser ut, hon heter Förresten Anabena. Hon är född 03 och är e. Paragon u. Anita.

2008-09-02_9278__IMG_6588.jpg

2008-07-17_11135__IMG_1623.jpg

Ja, det har ju varit dåligt väder ett par dar nu.
Hoppas det börjar gå åt rätt håll nu, både med värme och snösmältning.
Haha, bara att hon orkar ruscha är ju underligt, men det är klart. Sover hon hela dagarna så. :D

Heja heja, hoppas fölis får något speciellt nu då så vi får höra vem pappan är.
Ja, stor är hon ju inte. ;)

Nu blev det ju kallt igen :mad: . Tycker våren, värmen och fölet kan komma NU :idea:
Hon har stannat av helt igen nu och jag tror det dröjer innan fölis kommer :( Men men, då får den ju växa på sig lite till ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka