Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
ÅH! Vilken underbar häst!
Jag trodde att min häst var dräktig men som tuy var hon inte det!
Vill ha en fölunge, men kanske först om 4 år eller något. Hoppas allt går bra med fölisen nu då! Har ni varit inne och kollat magen på klinik eller tog ni ut vet. som tog blodprov?
Ja, jag har varit säker på dräktigheten ett tag, men man vågar ändå inte hoppas på att det kan vara så innan man får det bekräftat
Skrev till och med i 2005-tråden (på Grundutbildning) att hon inte var dräktig fast jag var helt säker på det. Är det sånt som kallas att förtränga
Hon är från Lettland, född i nov -05, så hon är en ung 4-åring . Hon var 156 cm när hon kom till mig i somras, och är 159 cm nu, så hon går stadigt uppåt. Jag hoppas hon passerar 160 cm-strecket iallafall
Stam:
e: Antonio (e: Acorado - Wanderer - Trajan)
ue: Daions (e: Diamond - Goldfinger)
uue: Dobel´s Cento
uuue: Joost
Ja, hon är så otroligt söt
Dessutom är hon enormt snäll att hantera och rida, lagom framåt och går fram överallt.
Hoppas hon kläcker ut en bebbe med samma psyke
Glömde svara på din fråga
Veterinären kom ut och gjorde en rektalundersökning på henne.
Eftersom hon är högdräktig så var det ju lätt som en plätt att känna fölet där inne :-)
På mitt förra sto tog jag alltid blodprov för att kolla, men på henne var det ju planerade dräktigheter så hon kollades på 90 dygn för att veta om 90-dygnsavgiften skulle betalas
Hon är riden i alla gångarter och går i hyffsad unghäst form. Har hoppat några få språng innan jul på ca 30 cm, så hon har ju provat på lite iallafall.
Iom att hon ändå är så sent född -05, så har jag ingen brådska känner jag
Ja, risken finns ju. Eller så är hon planerat dräktig utan att de har talat om det när hon skickades till Sverige. Det verkar ju vara rätt vanligt
Jag hoppas att man åtminstone kan få fram stam på pappan. Fölet får ändå inte gröna papper eftersom hon är ett Lettiskt Halvblod, men för ens egen skull är det ju kul att veta
Det var riktigt otrevligt. Första fölet och allt. Jag ville vaccinera, men veterinären sa att det inte fanns abortvirus här uppe, och naturligtvis var man ju tillräckligt korkad för att lyssna på det
Förmodligen i början av mars enligt de tecken hon har uppvisat än så länge
Ska göra iordning en fölbox i ridskolans gamla stall nu i helgen så hon får lugn och ro framöver. Sen blir det till att dra upp pappas husvagn och ställa där utanför och sen koppla in övervakningskameran
Har ju sån tur att jag studerar på distans nu, så jag kan sitta i husvagnen och plugga o ändå ha koll på damen
Har ju en son på 3,5 år också, som tycker det ska bli VÄLDIGT spännande att bo med mamma i husvagnen och fölvaka. Jag är ju ensamstående måndag-fredag, så det är ju tur att han vill vara med
ÅH, det är ju helt underbart, vad säger dem på ridskolan då?
Kul att sonen tycker det ska bli spännande också, men du måste fixa nätverk i husvagnen så du kan hålla oss updaterade. Har du inte möjlighet att få in husvagnen i stallet då? Vore ju helt ypperligt ju
De tycker det blir kul. Det har fötts en del föl där genom åren, så de är rätt vana
Över sommaren tänkte jag bo på min hästgård och ta med Adella och bebben dit så får de alldeles nytt fräscht sommarbete
Sambon skulle ha betet till kossorna, men det kan han glömma nu
Han får använda den gamla åkern
Hästmänniskan Stalljackor hänger i badrummet. Skor i hallen. Vantar/mössa/ridbyxor i en egen låda. Tröjor så jag tvättar ofta så de har ingen särskild...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.