Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Avel Detta är min hästs mormor, vad säger den stammen i ridhästsammanhang? http://www.blup.se/sv-SE/horses/124081-orton-wega-xx
Svar
4
· Visningar
902
Senast: prallan
·
A
Avel hej! Har ett sto, kallblodstravare som jag har funderat på att betäcka på sikt. Hon är stambokförd i avdelning tre stc.Ca 160 i manken...
Svar
7
· Visningar
1 369
Senast: cutty
·
Avel Kan en gulbrun häst ha ål? Eller är den då black? (dålig på färger) Min häst är reggad som gulbrunskäck men har en ål, och kom i...
Svar
2
· Visningar
1 334
Senast: ameo
·
Avel Då det lutar åt betäckning i år så vill jag självklart ha input av er här på Buke! Info om stoet och bilder finns på... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 321
Senast: Fiorano
·
N
Avel Vilka helegyptiska hingstar har vi i sverige att betäcka med iår? Om någon kan ge mig en lista skulle jag bli tacksam. :)
Svar
2
· Visningar
1 287
Senast: athena_arabians
·
Avel Hade en lång diskussion här hemma igår angående hingstval. Vi kom fram till att vi vill använda så bra hingstar som möjligt givetvis...
Svar
17
· Visningar
2 050
Senast: Boop
·
Avel vad behöver man göra med fölet de första månaderna? avmaskning, vaccinering, men när? nått annat?
Svar
7
· Visningar
1 454
Senast: Lickety
·
Avel Min häst har två helsyskon i danmark finns det någon möjlighet att hitta dem? Den ena är kårad i DS. Bägge är registrerade...
Svar
7
· Visningar
910
Senast: Fredag
·
Avel Hur lång tid tar det ungefär (jag fattar oxå att det är individuellt) när man särat på stoet och fölet så att de kan gå tillsammans...
Svar
4
· Visningar
1 028
Senast: via
·
S
Avel Tycker vi behöver en tråd med val av HOPP hingst och att den ska ligga här på AVEL för att det är den "tyngsta" delen i tråden. Det...
Svar
4
· Visningar
1 922
Senast: Northern
·
Avel Hej! Mitt sto behöver vila en säsong och därför funderar jag på att betäcka själv eller låna ut henne för avel. Hur som hälst sitter... 2
Svar
30
· Visningar
2 561
Senast: CiderGirl
·
Avel Jag har ett sto som är efter arabhingsten Magnat. Är det någon som vet något om honom? Fler avkommor?
Svar
5
· Visningar
1 365
Senast: allround
·
Avel Ja nu undra jag om ni kan hjälpa mig att spåna efter en lämplig hingst till mitt sto som ska betäckas till våren. Hela stammen kan ni... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 469
Senast: Laahra
·
K
Avel Tyckar ni at dette är en interessant fullblodsstam til galop? Itsabrahma xx/Eigthy Eight Keys xx/ Steves Friend xx Det är mit...
Svar
12
· Visningar
1 118
Senast: salander
·
Avel Blev lite förvånad över Flyinges nya betalningsvillkor till denna säsongen. Numera är det språngavgift+16dgr+90dgr. De har ett samarbete... 2
Svar
26
· Visningar
3 147
Senast: M_Q
·
C
Avel Vilken häst :love: Så var man då hemma efter en helg i Göteborg, och vilken avslutning med 2 svenskar i finalen :) Vilken känsla... 2 3
Svar
52
· Visningar
6 062
Senast: Werze
·
Avel Har en bekant som har ett sto efter Akribori-Testarossa-Ciceron Jättesnyggt sto med massor av härliga rörelser och som även hoppar...
Svar
8
· Visningar
1 486
Senast: cirkus
·
Avel Ska ev ta hem ett sto som är ca 158 hög som ja sen ev ska ta ett föl efter! Hon har mycket motor ett ok steg. vad skulle ni tagit... 2
Svar
21
· Visningar
2 317
Senast: odetteZ
·
D
Avel Hejsan Jag hade under min praktik i somras, mitt då 5åriga Basjkirsto med mig. Under en natt i slutet av Juni så hade deras... 2
Svar
24
· Visningar
3 097
Senast: Susannas
·
M
Avel Vad bör ett sto ha i blup för att anses som "vettig" att avla på? Ni som föder upp hästar, är blupen viktig eller har ni också... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 070
Senast: ranunkel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka