Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hur lång tid tar det ungefär (jag fattar oxå att det är individuellt) när man särat på stoet och fölet så att de kan gå tillsammans...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: via
·
S
Avel Tycker vi behöver en tråd med val av HOPP hingst och att den ska ligga här på AVEL för att det är den "tyngsta" delen i tråden. Det...
Svar
4
· Visningar
1 918
Senast: Northern
·
Avel Hej! Mitt sto behöver vila en säsong och därför funderar jag på att betäcka själv eller låna ut henne för avel. Hur som hälst sitter...
2
Svar
30
· Visningar
2 553
Senast: CiderGirl
·
Avel Jag har ett sto som är efter arabhingsten Magnat. Är det någon som vet något om honom? Fler avkommor?
Svar
5
· Visningar
1 364
Senast: allround
·
Avel Ja nu undra jag om ni kan hjälpa mig att spåna efter en lämplig hingst till mitt sto som ska betäckas till våren. Hela stammen kan ni...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 464
Senast: Laahra
·
K
Avel Tyckar ni at dette är en interessant fullblodsstam til galop? Itsabrahma xx/Eigthy Eight Keys xx/ Steves Friend xx Det är mit...
Svar
12
· Visningar
1 113
Senast: salander
·
Avel Blev lite förvånad över Flyinges nya betalningsvillkor till denna säsongen. Numera är det språngavgift+16dgr+90dgr. De har ett samarbete...
2
Svar
26
· Visningar
3 145
Senast: M_Q
·
C
Avel Vilken häst :love: Så var man då hemma efter en helg i Göteborg, och vilken avslutning med 2 svenskar i finalen :) Vilken känsla...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 054
Senast: Werze
·
Avel Har en bekant som har ett sto efter Akribori-Testarossa-Ciceron Jättesnyggt sto med massor av härliga rörelser och som även hoppar...
Svar
8
· Visningar
1 485
Senast: cirkus
·
Avel Ska ev ta hem ett sto som är ca 158 hög som ja sen ev ska ta ett föl efter! Hon har mycket motor ett ok steg. vad skulle ni tagit...
2
Svar
21
· Visningar
2 312
Senast: odetteZ
·
D
Avel Hejsan Jag hade under min praktik i somras, mitt då 5åriga Basjkirsto med mig. Under en natt i slutet av Juni så hade deras...
2
Svar
24
· Visningar
3 092
Senast: Susannas
·
M
Avel Vad bör ett sto ha i blup för att anses som "vettig" att avla på? Ni som föder upp hästar, är blupen viktig eller har ni också...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 070
Senast: ranunkel
·
C
Avel Hej! Är själv urkass på avel, lika bra att erkänna... Har hört att vissa betäcker ston med större hingstar. Om detta är möjligt, på ett...
Svar
3
· Visningar
980
Senast: orcide
·
Avel Vilken stam är mest attraktiv? De är alla efter samma hingst. (Lord-cor de la bryere) x Candillo x Gralshüter. x Contender x...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: FadeAway
·
P
Avel Många av er kanske har sett min dam förut:) Vad tror ni passar bäst av Escudo I och Elmshorn? Jag söker främst en modig hingst, med...
2
Svar
22
· Visningar
2 336
Senast: Emsan
·
Avel Är i hästköpartagen och letar unghäst. Har hittat Tjejen med stort T känns det som - MEN: Hon känns helt perfekt, förutom då...
Svar
10
· Visningar
3 318
Senast: Jasmine4
·
Avel Hur långt ut räknar man som linjeavel? Alltså innan det blir "för utspätt" eller vad man kan säga. Och hur när vill/kan man ha samma...
Svar
17
· Visningar
2 085
Senast: polly p
·
Avel men har..snubblat..över en märr Lord Sinclair iii-Davignon.Jag har förstått att hingstarna har presterat relativt väl.Finns det mer man...
Svar
6
· Visningar
1 096
Senast: Cyllene
·
Avel Hur gör man? Vi säger att stoet är konstaterat dräktigt 17 dagar åker man hem och hoppas på det bästa tills 45 dagars dräktighet?
Svar
3
· Visningar
758
Senast: Cyllene
·
I
Avel har ett sto som är 10 år och dräktig för andra gången i månad 8. Hon har blivit väldigt stor om magen och juvren är brädhårda och fyllda...
2 3
Svar
41
· Visningar
16 464
Senast: inggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens