Fullblodsstam, vad säger den Dig?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 902
Sv: Fullblodsstam, vad säger den Dig?

Enligt Thoroughbred Database är det korrekta namnet Ortona Wega xx.
Hon har en avkomma som löpt, tjänat 5,600DM, Oh So Flashy xx.
Waldcanter xx var tvåa i tyska Derbyt 1959, samt vann 3 andra större löp.
Waldcanter xx har som morfar den betydande Abendfrieden xx, som också var helbror till Anblick xx som användes som förädlare i Holstein under deras fullblodsepok. Sedan går det via Alchimistxx, - Herold xx (dubblerad) tillbaka till Dark Ronald xx som alltid är enormt uppskattad i Tyskland oavsett hur långt bak han hamnar i leden.
På mödernet är modern linjeavlad 3x3 på Nearco xx, som också alltid pryder sin plats i en stamtavla. Både Celadon xx (uppf. Guy de Rotschild) och Chief xx (uppf. HH Aga Khan) var goda löphästar och använts en hel del i tysk fullblodsavel. Sedan kommer på mödernet igen hingstar som går tillbaka på Herold xx - Dark Ronald xx.
Stoet har en ganska typisk tysk fullblodsstam, enbart europeiska linjer finns i bakgrunden. Förmodligen har inte hästarna löpt konkurrenskraftigt, varför man betäckt med halvblodshingst.

Jaha, Ortona Wega :)

Tackar för all info!:bow:

Orton Wega e. Waldcanter u.Otti
har en avkomma uppräknad på Paardenfokken som heter;
Miss Softy L e. Ramiro's Son I f. 1991, fux (Westphalian)
hennes dotter heter
Athurinea e. As De Thurin f.2003, fux (SWB)

Thoroughbred Database (samt Paaardenfoken) kan man fylla i själv så kolla upp i stamtavle boken om det är Orton eller Ortona

Senast ändrad:

Det är jag som har fyllt i min häst där:D Athurinea är alltså min.

Liknande trådar

Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en... 17 18 19
Svar
365
· Visningar
48 150
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 471
Avel Jag har ett fantastiskt sto e OBOS Quality, hon både rör sig bra och hoppar super, fantastisk inställning till allt arbete, ja kort sagt...
Svar
1
· Visningar
1 038
Senast: Jeps
·
Avel Har ett sto som vi planerar att betäcka i vår, vi är gröna när det gäller avel och det finns så många fina hingstar, så ju mer vi kollar...
Svar
6
· Visningar
1 646
Senast: Långnos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vinthund som gårdshund?
  • Akvarietråden V
  • FÅRtråden