Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mja, han godkändes väl inte direkt "på prestation", utan han godkändes (med automatik) för att han hade varit en av de bästa när han gjorde sitt bruksprov i Holland (har jag för mig att det var).
Tycker också han är en fantastisk hopphäst idag.Det man inte får bortse ifrån är att Svante jobbat stenhårt med honom i 3 år.När han kom till Sverige var han inte rolig i humöret.Har sett honom på ett antal träningar där han var grymt istadig(stannade på en liten oxer säkert 10 ggr bla).Har också varit problem på tävlingar i början.Så att säga att han har "kanonpsyke"känns inte helt rätt.Detta är nog något att tänka på om man vill använda honom i avel.Man bör nog inte använda honom till ston som är lite hårda i psyket.
Mja, han godkändes väl inte direkt "på prestation", utan han godkändes (med automatik) för att han hade varit en av de bästa när han gjorde sitt bruksprov i Holland (har jag för mig att det var).
Visst var det fantastiskt roligt!! en kanon hingst! det har legat i luften ett tag...
någon som vet hur han har fungerat på fryst? hur är kvaliten?
Man får inte glömma att han fick väldigt höga poäng på Bundes.
Intressant läsning om Stakkato och hans avkommor:
http://www.horsebreedingconsultancy.com.au/blog/StallionsNews/doc/doc1156163969322388.pdf
Tack för Stakkato länken, mycket intressant läsning.
Mitt sto åker snart ner till Stalypso, så nu hoppas jag verkligen att jag får en liten gummiboll nästa år
ja det är verkligen jättekul för ägarna och jag säger som ancan - kul att fler har fått upp ögonen för honom, vi runt trakten här vet ju vilken kapabel häst det är!
enda tråkiga tycker jag efter att ha kollat på världscupen på tv är att kommentatorerna blev tagna på sängen typ.. de stapplade sig fram iaf JS.. kunde de inte ha läst på lite om alla ekipagen? antar att de trodde att en annan svensk skulle vinna
Lycka till!!!Stalypso är verkligen fin!!!
Tack, det behövs efter förra årets strulsäsong.
Jag var nere och såg honom i höstas, var ju såld på honom redan innan, och det blev inte sämre av att se honom Mitt sto är stort och rejäl och han borde passa henne tycker jag.