Ta da! En hingstvalstråd!

Sv: Ta da! En hingstvalstråd!

Lambourghini kommer att vara i avel 2009 enligt info jag fick i höstas.

Har själv en åring efter honom som rör sig väldigt runt och trevligt och jag har sett andra Lambourghiniavkommor som också gör det. Dessutom är han riktigt korrekt, vilket hans mamma inte är.

Vet inte när du fick det beskedet för jag har fått precis tvärt om, att han ska vara i avel 2009? Men allt kan ju ändra sig, så det är därför jag undrar när du fick ditt besked.

Såg att hon har Bonaparte bak, och hon liknar faktiskt mitt sto e. B med hela linjeringen. Jag valde Aerline H till henne, tyvärr kastning.

Jag fått precis motsatt info om att han ska vara i avel 2009. Det är därför jag undrar när Görel fick sin info rent tidsmässigt.

Men jag har ju också skrivt att han ska vara i avel i år:confused:

Fick infon i september.

Det är lugnt;)

Började undra om jag skrivit något annat än det jag trodde att jag skrivit, läste och läste, men hittade inget konstigt.

det vet inte jag har inte läst den tråden men Ts skrev Om Calido och dåliga ryggar i denna tråden

TS skrev att h*n läst i bruksprovs tråden om Calido och dåliga ryggar, men så vitt jag minns så handlade det om Carthago och dåliga ryggar där, där av min fråga..

:o Mycket c-hingstar att hålla reda på... Visst var det Carthago som man riskerade dåliga ryggar med och inte Calido:o

Jag har gett upp på den fronten, måste erkännas - cantus, calido, carthago, contender, clinton, cassini etc etc. Jag blandar ihop dem hur jag än bär mig åt.:o

hmm.. vad sägs om Nobel?? Honom ska jag använda för att ha både hopp och dressyr, länga benen och korta ryggen (om man nu får lämna in en önskelista :D )

Jag har aldrig sett Nobel irl, men han ser väldigt bastant ut? Pooh har ju jättefina föl e Nobel, men det är väl med fullblod på mödernet? Annars är det en inretressant hingst som verkar lämna trevliga hästar.

Kollade just på blupen på Okeanos betäckningsresultat. Av 40 betäckningar-07 är endast fem avkommor registrerade. Är detta ett teckan på dålig fertiltet eller långsam handläggning hos ASVH?

Långsam registrering, många föl födda -08 är inte registrerade ännu.

Är inte så insatt i avel, men Wladimir O.A? Trevlig modell åt det kortare hållet, bra halsansättning. Rör sig ju väldigt trevligt själv, och stammen är väl inte direkt att klaga på.

Faktiskt en hingst jag inte tänkt på. Men han hoppade faktiskt ganska bra på bruks:) Hoppade bara 4-4 på treårs och tränades kanske mer till bruks? Hoppas att han visas någonstans i vår för jag missade honom både i Falsterbo och på Flyinge...

Just nu lutar det åt Tsarevitj dock. Oj, vad mycket man hinner att vela....

Wladimir har ju även fått väldigt goda omdömen på sin ridbarhet, såg att det låg högt i prioriteringen för dig. Väldigt trevlig som individ av det jag hört, om man betänker f-bo resultatet m ny ryttare som bara ridit hingsten i två veckor innan f-bo, det tyder minst sagt på ridbarhet!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka