Ta da! En hingstvalstråd!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fiorano
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 58
  • Visningar Visningar 4 317
Sv: Ta da! En hingstvalstråd!

Airline H borde få mer avkommor de jag sett är fina!

Ja, det är dom säkert, men jag vill inte riskera än häst lång som evigheten.

Håller med om att Aerline ska stykas från listan om du inte vill ha föl på metervara.

Ang Lambourgini så både rör han ju sig väl och hoppar, ett av mina ston är dräktig med honom, (inte jag som betäckt) stoet är lång i ryggen så det ska bli intressant att se hur avkomman ser ut.
Tsaren tycker jag är mycket intressant!
Ett annat alternativ tycker jag kanske kan vara Crelido, som faktiskt tävlat högt i både hopp och dressyr.
En annan är ju faktiskt Nobel, han är kort i ryggen men kanske lite för grov?
Ludwigs Champion är en annan som kunde passa men han är alldeles för grov i mina ögon för att läggas på ett halvblod..

Min Lambourghiniavkomma u sto e Ceylon med lång överlinje (ryggen är kort, länden och korset långa) har inte alls lika lång länd som sin mamma och halvbrodern e Feliciano. Dessutom är mamman inte korrekt men han är riktigt korrekt, inte bara nöjaktigt.

Jag har sett honom IRL, det är klart han är ngt grövre men ändock av den högbenta varianten. Själv lägger jag honom på en kortbent/långryggad nordis (dock ingen grov nordis) och hoppas på mer ben och mindre rygg.

Crelido har jag faktiskt sett riktigt fina avkommor till! De har varit lätta, rört sig fint och hoppat bra, dessutom har de haft väldigt vackra huvud! Han hade absolut varit ett alternativ, men har för mig att han är ganska dyr?

Just nu står det mellan Tsarevitj, Wladimir OA och Lambourgini. Wladimir ska gå i Flyinges program så honom får man väl se på deras visning. De andra två vet jag inte om dom är med på någon hingstvisning alls?

Jag röstar på Lambourghini!;)

jag satte honom på ett sto av lite äldre modell. Jag ville ha en gångartshingst, men ville inte heller välja bort hoppningen då stoet gått BT- final i FT.

Fick en mkt snygg sportmodell som förra året fick gångartsdiplom på kvalitén:)
Dessutom klass 1 hopp.
Dessutom är hon en riktig arbetsmyra. Hon är inte mkt för gos i boxen utan tycker att man ska jobba. Är dessutom inkörd.

Jag sålde henne som föl till en god vän.

Jag såg ju din uppfödning på kvaliten förra året och tänkte att blir mitt föl lik henne när han blir stor så blir jag väldigt glad!

De flesta vuxna Lambourghiniavkommor jag sett har varit lik din uppfödning i typen och jag tror att min också kommer att bli det.

Har du någon bild på henne?

De bilder jag har sett av hans avkommor så är de väldigt vackra och lika sin far. Men jag är lite frågande till varför han själv inte syns på tävlingsbanorna?

Det undrar jag också. Verkar vara en ganska komplett hingst annars. Hur gamla är hans äldsta avkommor och hur har det gått för dem?

Har du någon bild på henne?
Har dessvärre inte så många i nutid (måste tjata mer på kompis)
Men slänger in några.
lambi_1855.jpg

bambi2_1855.jpg

DSC00250_1778.jpg

Väntar att bestämma mig helt förrän efter bruksprov och årets visningar. Men just nu ligger Wladimir OA högtpå listan. Han ska tydligen verka genom Flyinge i år och jag ser många fördelar med det. Bor relativt nära så jag kan köra dit och Flyinge har oftast bra villkor även på inlånade hingstar. Men jag hade velat ha tag på ett hoppindex på Flemmingh. Men jag har fått uppfattningen att han lämnar ganska bra hoppförmåga? Twiligt har tex ganska höga hoppoäng.

Om jag skulle använda Lambourgini så vill jag se honom på visning, men helst på tävlingsbanan. Det stör mig faktiskt att han inte verkar tävlas och jag hade velat veta vad det beror på? Det hjälper ganska mycket om man ska sälja avkomman om hingsten har visat att han är användbar.

Ja, när jag pratade med starby lät det som att Gustav skulle tävla honom. Fast det är ju jättelängesen....
Jag är rätt säker på att han har tävlats en del i dressyr, men frågan är ju om BLUP sidan är uppdaterad ordentligt?

Jag har sett honom live på hingstvisning och i stallet, han verkar ha ett trevligt sätt. Stoet jag hade till honom var rätt skarpt och jag ville ju inte spä på det.
Avkomman är ju som sagt mkt arbetsvillig, men ingen myspys häst i boxen.

Hur mycket man än kan läsa på och höra sej för, såtycker jag det är viktigt att se dom live också. Många gånger blir det ju då man bestämmer sej.

Jag har aldrig sett Nobel irl, men han ser väldigt bastant ut? Pooh har ju jättefina föl e Nobel, men det är väl med fullblod på mödernet? Annars är det en inretressant hingst som verkar lämna trevliga hästar.

En Nobel undan fullblod, men de andra 5 med swb på mödernet, de har blivit väldigt ädla, långbenta och högresta ändå.
De två finaste tycker jag är bröderna Nairobi och Nebraska med mkt rejäl mamma som inte har xx förrän i 4e led.
Nobel själv är inte grov, men hans rejäla hingstnacke gör nog att man tycker att han är maffigare än vad han är.
Jag rekommenderar honom verkligen! Supertrevliga avkommor blir det.

Angående Lambo så har han bara tävlat några 1.10 och 1.20 hoppningar de sista åren.

Senast ändrad:

Nej, det var ju inte de tyngsta tävlingsmeriterna han hade, Lambo. Nu vet jag inget om ryttaren, men på tävlingsresultaten ser det ut som en ganska ordinär tävlingshäst för lätta klasser. Starter i regional 1,10 och 1,20 med blandade resultat, verkar inte klättra i klasserna heller.

Nja. Han tilltalar mig inte alls. Gillar inte Krevad och han har Falstaff i tredje led och han har Tetris i fjärde led. Ingen hingst jag vill linjaavla på.

Jag har nu bestämt mig! Tror jag...

Det blir med största sannolikhet Faustinus!
uusi_s24.jpg

Han verkar komplettera mitt sto-är kort och högställd. Rör sig genomgående bra, jag gillade galoppen i synnerhet. Och han har höga poäng i hoppningen och i terrängprovet från sitt tyska prov:)

Hoppas på en svart skönhet nästa år:love:!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka