Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Hej! Är själv urkass på avel, lika bra att erkänna... Har hört att vissa betäcker ston med större hingstar. Om detta är möjligt, på ett...
Svar
3
· Visningar
985
Senast: orcide
·
Avel Vilken stam är mest attraktiv? De är alla efter samma hingst. (Lord-cor de la bryere) x Candillo x Gralshüter. x Contender x...
Svar
2
· Visningar
842
Senast: FadeAway
·
P
Avel Många av er kanske har sett min dam förut:) Vad tror ni passar bäst av Escudo I och Elmshorn? Jag söker främst en modig hingst, med... 2
Svar
22
· Visningar
2 338
Senast: Emsan
·
Avel Är i hästköpartagen och letar unghäst. Har hittat Tjejen med stort T känns det som - MEN: Hon känns helt perfekt, förutom då...
Svar
10
· Visningar
3 323
Senast: Jasmine4
·
Avel Hur långt ut räknar man som linjeavel? Alltså innan det blir "för utspätt" eller vad man kan säga. Och hur när vill/kan man ha samma...
Svar
17
· Visningar
2 121
Senast: polly p
·
Avel men har..snubblat..över en märr Lord Sinclair iii-Davignon.Jag har förstått att hingstarna har presterat relativt väl.Finns det mer man...
Svar
6
· Visningar
1 097
Senast: Cyllene
·
Avel Hur gör man? Vi säger att stoet är konstaterat dräktigt 17 dagar åker man hem och hoppas på det bästa tills 45 dagars dräktighet?
Svar
3
· Visningar
758
Senast: Cyllene
·
I
Avel har ett sto som är 10 år och dräktig för andra gången i månad 8. Hon har blivit väldigt stor om magen och juvren är brädhårda och fyllda... 2 3
Svar
41
· Visningar
16 519
Senast: inggi
·
L
Avel Någon som vet något eller sett denne hingst?:love:
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Laahra
·
Avel Finns det några strån kvar av honom? Har kikat i lite äldre trådar men är lite mer nyfiken på hur exteriören hos avkommorna har blivit...
Svar
18
· Visningar
2 197
Senast: sona
·
Avel typ och inte är fux ;). Gärna dubbeltalang
Svar
12
· Visningar
1 263
Senast: Sock
·
O
Avel Hej jag har ett fux sto på 152cm. Jag tänkte ev. betäcka henne nästa år, men vet inte med vilken hingst. Tänkte på Aerline ett tag. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 830
Senast: __Stilett__
·
Avel Han var med bland VDL hingstarna förra året... Och borta nu. Ngn som vet ngt?
Svar
2
· Visningar
977
Senast: EmelieR
·
A
Avel Jag har svårt för att sälja min ett-årshingst och har fått rådet från en uppfödare att kastrera honom i mars-april någon gång och att...
Svar
18
· Visningar
1 692
Senast: nexxa
·
N
Avel När ni betäcker era ston så finns det ju alltid flera val på hur man vill seminera, det finns ju AI TAI och FAI. Vilket av följande...
Svar
3
· Visningar
919
Senast: QuickStar
·
L
Avel Har ett prestationsto som nyss är inköpt för att producera den ultimata hopphästen .:bump: Den tänkta avkomman ska om inte...
Svar
1
· Visningar
1 265
·
Avel Någon som vet något om en tysk hingst som heter Lopes 1454 och Lombard 3 ??
Svar
2
· Visningar
737
Senast: vensville
·
S
Avel För några år sen kunde man välja på en ny billig hingst som var oprövad...man fick en billig avkomma som inte kostar skjortan. Eller så... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 429
Senast: CK
·
W
Avel Nu när man sitter med facit i hand, efter vårt bruksprov som har varit. Så ställer man sig frågan, är det verkligen såhär vi vill ha det... 2
Svar
22
· Visningar
2 337
·
M
Avel Nån som vet vart man kan använda honom?????????????????
Svar
5
· Visningar
1 249
Senast: Vertigo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka