Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De verkar ha frångått levande föl-avgift helt och hållet, åtminstone på de hinstar jag kollat upp.
Tror man att om stoägaren får låna pengar (till ränta förstås) så tycker man att det är helt ok med 90 dygns-avgift? Synd att deverkar ha missat att många valt deras hingstar för att slippa 90 dygns-avgift.
Personligen föredrar jag att betala för levande föl och är glad över att jag inte är intresserad av någon av Flyinges hingstar.
Fast jag fattar inte varför det ska vara olika pris på samma vara?
Den som har ett finfint sto får väl även bättre betalt för avkomman, och tjänar sina pengar på det viset.
Halvbloden har väl över lag så låga avgifter ändå, så att få en eller ett par tusenlappar rabatt är väl inget att hänga upp sig på i det stora hela?
Fast jag fattar inte varför det ska vara olika pris på samma vara?
Jag har betydligt lättare för att förstå mängdrabatt.
Går dom med sin "super-märr" till hingst A bara för att den ger rabatt?
(Då gör man ett misstag)
AM
Man kan ju nästan tro det.
Jo, den rabatten är helt ok..
Men lite chansartad.
Om jag har en Super Arnie, en Varenne, en Tap In och en Egon lavec märr så tror jag inte att jag får lika bra avkommor med samma hingst på dessa olika ston. Det är väl att lägga äggen i samma korg.
VAd tror du?
Fast jag funderar lite vidare...inte riktat till dig CK
Om en hingst ger rabatt på meriterade ston..hmmm..blir det bättre avkommor?
Nä.
Hingsten kan ju vara en flopp med vissa blodslinjer.
Hingsten då? Någon nämnde att bästa reklam var att få bra märrar.
Då undrar jag en sak..är stoägarna dumma i huvudet?
Går dom med sin "super-märr" till hingst A bara för att den ger rabatt?
(Då gör man ett misstag)
Eller går dom med sin "super-märr" till en hingst som passar, skitsamma om det är rabatt eller inte?
För ett par tusen hit eller dit är ju helt ointressant om man ger sin in i aveln..eller?
AM
Kan förstå missuppfattningen..
Mer riktat till dom som ger rabatt för att få fler märrar...
Anser dom, att stoägarna då går till den hingsten för att dom får rabatt??
Man lockar till sig stoägare som kanske då har ston som inte passar..
Förstår du nu?
AM
Visst gör jag det. Men ärligt talat hur många utav våra hingst ägare kollar om stoet passar sin hingst eller inte?