spänt juver dräktigt sto?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare inggi
  • Startdatum Startdatum
Sv: spänt juver dräktigt sto?

Hej hoppas de går bra, de är så mycke känslor med i de hela . snacka om att de kan svänga mellan glädje och sorg. HÅLLER TUMMARNA

Hej
JO nog kan man säga att man hela tiden går med hopp och förtvivlan hand i hand. Bonga verkar dock må lite bättre nu men det läcker fortfarande från juvren. Hon ska ha pencillin i 5 dagar till. Hon är inte halt längre. Nu tar vi en dag i taget och hoppas allt går vägen.

Håller tummarna jättemycket för er, att ni får en fin frisk fölis i rätt tid!:)

Får du bort juverinflammationen och hon får sina av igen så får hon ändå råmjölk till fölningen.

Mitt sto brunstar hela tiden när hon är dräktig utan att något händer. Verkar konstigt, men har fått höra av andra att de kan göra så. Lycka till!!!!

Hej
Jaha,,,,, nu var ovissheten över. I morse när vi kom ner till stallet så hade Bonga kastat sitt föl!! Det blev tyvärr som flertalet av er trodde. Men som ni vet så är ju hoppet det sista som lämnar oss så därför har vi hållt tummarna. Man kunde se på fölet att något ej stämde då det var väldigt litet. Kanske ändå var bäst så.
Nu får vi hålla tummarna för vårt andra sto som ska föla i början av juni.
Tack alla ni som stöttat oss och hejat på. Kram Git:cry:

Vad tråkigt, du har mina djupaste sympatier. Vet hur jobbigt det är:(

Du får glädjas åt det andra fölet som kommer och kanske orkar du betäcka om detta sto och få en fin fölunge nästa vår.

En stor kram till dig och en stor knippe med morötter till ditt sto skickar jag genom cyberrymden. Hoppas att hon under omständigheterna är ok!

Å Nej...stackars er. Vet precis hur ni känner det nu så himla tråkigt. Man får trösta sig med att något är fel och att det vore värre om fölungen fötts och sedan dött efter någon dag...Tänker på er nu...

kl

Jag beklagar förlusten av ditt föl. Jag anade på ditt inlägg att det inte skulle sluta väl för er.
Vi har själva nyss blivit av med 2 stycken och vet hur du känner dig.
Att se ett dött föl i boxen gör en så himla ledsen :(

Vi tog i alla fall prover på fölen och det visade att det inte var virusabort.

Sköt om era ston alla ni andra där ute..

AM

Har själv pratat med Vet idag pga att mitt sto som skall föla 15 juni, börjar också fylla på juvret:cry:

Nej!! Håller tummar ändå att det inte är kastning på gång:(

Nafayette - jag beklagar er förlust också:cry:.

Jag är väldigt orolig själv, detta är 11:e dräktigheten och hon har aldrig sett ut så här så tidigt....:confused:Men vi har haft stor omsättning av hästar i stallet detta året och det kan ju klart ha medfört smitta trots att det inte synts på henne:crazy: Håller verkligen alla tummar, men börjar att tro att det kan gå åt skogen... Hon är dräktig med Clinton I, en av dom få som blev dräktiga förra året dessutom. I år finns han inte ens tillgänglig i Sverige:cry:

Håller verkligen tummarna för att hon inte kastar, och jag beklagar djupt TS förlust.:cry:
Detta är verkligen min värsta mardröm att det ska hända mitt sto också.

Liten uppdatering...

Stoet fyller fortfarande på juvret för varje dag som går... Igår em hämgde det en liten droppe på spenen när vi tog in henne på em:(

Fölet ser ut att leva fortfarande för det rör på sig i magen, hon är fortfarande matglad och äter som hon skall, brukar alltid äta dåligt ett tag innan fölning.

Men i Söndags kastade en kompis sto, (i 8:e månaden), prover tagna och tack och lov inte virusabort, däremot så var navelsträngen mkt märklig...

Har hört att flera ston i min bekantskapskrets har kastat nu...Stona är spridda över landet, men ingen har haft virusabort, tack och lov...

Nu håller vi tummarna, vet kommer nästa v för att ge spruta nr 2 mot virusabort...

Håller också tummarna, har själv haft en kastning och nu har ett av de andra stona börjat fylla i lite, hon ska ha 14 maj... :crazy:

Men jag tröstar mig med att hon började tidigt förra året också, men då läckte hon en massa mjölk i stället så i år kommer jag vara uppladdad med råmjölk och plasma. Om hon nu inte kastar då,

//Quickstar - pessimisten

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 082
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 040
Senast: Puffindog
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
14 844
Senast: Skjøldur
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka