Och en matte som kÀnner sitt stoWow, punktlig bebis
Grattis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och en matte som kÀnner sitt stoWow, punktlig bebis
Grattis!
Ja, nu kommer jag nog sova bort hela min sista semestervecka. KÀnner mig mer levande Àn död just nu. Detta va hennes lÀngsta drÀktighet sÄ har vakat alldeles för lÀnge kÀnns det som, men helt klart vÀrt det. Första kom pÄ dygn 347, andra 345 och nu tredje 361.Stort Grattis! TÀnk att det var nÄgon dÀr inne trots allt. HÀrligt, lite vÀlförtjÀnt sömn nu kanske?
FörstÄr! Bra kÀmpat och en alldeles ljuvlig belöning för mödan. Han Àr underbarJa, nu kommer jag nog sova bort hela min sista semestervecka. KÀnner mig mer levande Àn död just nu. Detta va hennes lÀngsta drÀktighet sÄ har vakat alldeles för lÀnge kÀnns det som, men helt klart vÀrt det. Första kom pÄ dygn 347, andra 345 och nu tredje 361.
Hej!
Jag har ett sto som jag misstĂ€nker Ă€r drĂ€ktig. Hon betĂ€cktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon va tom. Nu idag Ă€r det 333 dagar sedan hon betĂ€cktes och jag misstĂ€nker att hon Ă€r drĂ€ktig. Hon Ă€r superstjock/stor och har sprĂ€ngfyllda juver fyllda med mjölk/gulvit vĂ€tska och jag inbillar mig att bĂ€ckenbandet börjar slappa (kan vara önsketĂ€nkande) och inbillar mig jag sett sparkar i magen i vintras (dock oklart om det va sparkar eller âmagrörelserâ ).
âProblemetâ Ă€r den att hingsten som anvĂ€ndes hade en 90-dygns avgift och vi tjafsade lĂ€nge med hingstĂ€garen ang att stryka denna avgift eftersom hon ej va dr och stuteriet/vet som undersökte henne kunde enbart styrka muntligt att hĂ€sten va tom.
Har nÄgon varit med om samma sak, att hÀsten sÀgs vara ej dr men sen visade sig vara det ÀndÄ. Hur vanligt Àr det att en drÀktighet missas, vad beror detta oftast pÄ och hur blir det med 90-dygns avgiften fÄr man nÄgot extra pÄslag eller brukar detta lösa sig ganska bra ÀndÄ?
Mvh en nervös stoÀgare.