spänt juver dräktigt sto?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare inggi
  • Startdatum Startdatum
Sv: spänt juver dräktigt sto?

Ussh vad jobbigt .. Håller tummarna att det inte blir flera kastningar.. Mitt sto ska ha 9 Maj..
Man blir värsta nojig när man hör om alla stackare som förlorat sina föl...
En fråga föresten.?
Mitt sto har börjat lämna massa mat, äter mindre av höt är det vanligt`?
Vad brukar ni ge era ston i slutet på dräktigheten..
Fick höra att det är vanligt att dom e för feta för att få plats med så mycket grovfoder i slutet hur kompenserar man det bäst..
Hon äter nu Lusern pellets och vete kli och så får hon Hippa grow alfa som har hög protein halt och rekomenderat till dräktiga..
Hur fodrar ni när fölet har kommit?
Hur brukar matlusten va då?
Jag e helt grön på det här nämligen första egna fölet..

Sv: spänt juver dräktigt sto?

Hej
Hoppas verkligen att det går bra för er. Tycker det räcker med kastningar nu. Stämmer det att det vissa år är det fler kastningar? Vi tog inga prov på fölisen. Men det såg inte ut som abortvirus utan hon var så liten pg a någon defekt enligt vetrinär.
Håller alla tummar i världen för er.:crazy:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 082
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 040
Senast: Puffindog
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
14 844
Senast: Skjøldur
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka